Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 8 de juliol del 2022

M’HAN REGALAT UN LLORO

 La veïna se n’ha anat a viure a la residència i m’ha regalat el seu lloro. Jo, sincerament, no sé què fer, amb aquest animaló. El bitxo és eixerit i, el seu plomatge grisós és força vistós. Gira i gira, mentre mira atentament per tot el pis, com volent conèixer i recordar, tots els racons. Buscant dades, m’assabento que aquests ocells, poden viure molts anys, quasi cent. Aleshores començo a fer comptes. Si la veïna m’ha dit que fa uns trenta anys que el va comprar, encara petit. 

Faig números i em dic de trenta a cent van setanta. Jo setanta-cinc més setanta, igual a cent quaranta-cinc.

¾    Ospes!! Llavors, a qui el deixaré? 

Agafant la llista de companys i familiars he iniciat l’operació per esbrinar a qui llegar-li, com herència. Aquesta nit no he dormit pensant, pensant ...

De bon matí m’aixeco fent una cara horrible plena de son i males idees. Quan surto al menjador i li trec la funda de dormir de la gàbia, la primera paraula que escolto és:

¾    Hola, preciós! Bon dia! Què aquesta nit se t’han enganxat els llençols? Tu, no saps la calor que fa sota aquesta tela. Malgrat tot, bon dia maco. 

Després d’aquesta salutació tan amable i amistosa he deixat de pensar en donar-lo. Cada dia, no trobes algú que et saludi de forma tan cordial, de bon matí. 

Miquel Pujol Mur