Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 6 de juliol del 2022

L’HOME FORT

 El vaig mirar i el primer que em va sorprendre, va ser notar encara la seva fortalesa física, a més del seu tarannà de persona de bona posició. La seva salutació, em va sobtar per la seva fermesa; una encaixada de mà que em va deixar amb els dits entumits  i rígids. Però, el cop a l’esquena que va seguir, em va fer tossir com mai. 

Aleshores la seva veu forta i cridanera em va dir:

¾    Nano , no et posis així, sembles una mitja figa. Observa’m a mi, soc més dur que un roure.

¾    Si! Tens raó. - vaig contestar-li.- Veig que fas força goig. Tot indica que no et manquen els diners, ni la salut.

¾    Sí, noi!! Ja m’ho deia la mare. Nen, has nascut amb una flor al cul.

¾    Bé, la sort és una bona companya, Però crec recordar que a casa vostra els diners no relluïen gaire. La teva mare venia, en moltes ocasions, a veure a la meva, per demanar-li un préstec.

¾    Sí, noi! Però els temps canvien. A casa meva anàvem molts fotuts però, en acabar la “mili”, vaig trobar una pubilla ja grandeta, amb un bon patrimoni i, amb el cap ple de pardals, que és encapritxar de la meva ... diguem-ne bona presència. I ja ho veus! 

Llavors va obrir-se la porta del cotxàs que havia aparcat i va sortir una noia d’uns vint-i-dos anys. Me’l vaig mirar i li vaig preguntar:

¾    La teva filla? 

La seva mirada va ser com una llança que m’entravessés de punta a punta, mirant-me amb mals ulls, em va contestar amb veu molesta.

¾    No! La meva dona. L’altra, ja va morir. 

Aleshores vaig entendre les tres expressions: Fort com un roure, néixer amb la flor al cul  i tenir el cap ple de pardals. No vaig poder per més que compadir el meu antic company de col·legi. 

Miquel Pujol Mur