Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dilluns, 8 de desembre del 2014

DILLUNS VERSUS DISSABTE.


Això va ser una aportació a una taula de controvèrsia entre dos grups en un taller d’escriptura. Cadascú donava  les seves opinions sobre quins dels dos dies de la setmana proposats era millor. Un dels dies era el dissabte i aquest com es pot veure el dilluns.
 
Lamentablement no tinc les opinions dels companys de l’altre grup que defenien el dissabte. 

Tesis del defensors del dilluns 

Sense dubtes el dilluns és el millor dia de la setmana. És com la vida, primer es neix, segueix tot els transcurs de la treballada existència i els darrers dies aquest glop d’aire fresc fineix. 

Ja sé que segons diu l’antic testament, Déu al concloure la seva obra va descansar i sabeu per què? Perquè havia acabat les seves il·lusions. 

El primer dia va crear el món i les estrelles. Les dues coses més belles de l’Univers. El sisè dia ja avorrit, fins i tot, va crear dos essers molt fantasmagòrics. I mireu com eren de perdularis que segons diuen la seva descendència, nosaltres no us ho perdeu, només fem que trencar el més bell de la seva obra: el planeta Terra. 

Us imagineu un dissabte sense l’esperança de l’innovador dilluns. És com un plat brut i buit sense el desig d’un bon brou. 

Dilluns punt de partida, dissabte final de cicle.  

La feina era argumentar l’elecció del dilluns. El dia va ser imposat per la professora, lluny de la meva creença personal. Però tampoc escriure el millor dia segons la meva opinió. 

Miquel Pujol Mur