Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 25 de febrer del 2015

CARNESTOLTES A BERGA.

 Ja som a Carnaval!!! 

Ara jo vull parlar del Carnaval de Berga, aquesta població que tant m’agrada.

 
No penseu en Rio, Tenerife, Sitges o Barcelona: el nostre és un carnaval casolà. El Carnestoltes d’una ciutat on la gent es coneix i es saluden, els uns als altres,  malgrat la disfressa oculti les cares. 

 
El dissabte 14 de febrer s’inicia la festa. Com a novetat aquest anys a les 11 del matí no va arribar el rei Momo a Berga. La nova Major Autoritat carnavalesca va recaure a la Reina: la Flautista de Bergamini.
 

Això em fa pensar amb el flautista que portava enganyades a les rates a ofegar-se al mar. Déu meu! I si n’enviéssim un d’aquet músics al pagos polítics i el seguíssim els corruptes, els aprofitats i els malversadors que segons sembla ser hi ha tants en aquesta península. Si desapareguessin havent tornat els diners defraudats quan problemes resoldríem.
 

Una vegada acabada la recepció a sa majestat, una estona de repòs per agafar forces per a la tarda-vespre. També fer les darreres puntades a les disfresses. La gran festa de Carnestoltes, va començar a la tarda. La rua transità pels carrers de la ciutat omplint-los d’alegria i bon humor.  

Quan necessari és el bon humor i la rialla que surti de dins en el temps actuals.

 
Va transcorre sense problemes la lenta desfilada fins arribar on el jutges dirimien a quina carrossa o conjunt donar el merescut premi.
 

Omplia els carrers la cridòria dels nens entusiasmats i les músiques que donàvem el fons adequat a cadascuna de les comparses.

 

Pare i fills seguien plens d’alegria les diferents carrosses i gaudien del espectacle. També a les àvies i als avis els lluïen les galtes de content al veure als néts de bon humor en aquest dia del més de febrer.

 
El vent bufava a les comparses, a les carrosses i als espectadors i l’acompanyava un xic de fred, però l’entusiasme tot ho feia oblidar. 

Miquel Pujol Mur.
Fotografia: M. Rosa Planell Grau.