Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dilluns, 22 de juny del 2015

TOT SOMNIANT...II

Jo sempre insistint, les meves úniques frases eren... 

Ai! pobre home, que no va aprendre les més boniques i rebuscades paraules per poder guarnir amb bells mots el ram de flors de la meva noble estima. Només sabia unes breus i simples paraules com: T’estimo. Aleshores sentia en el cor desesperat un punyent ofec, mentre esperava la seva resposta.  

La primera tarda em va omplir de dolor amb aquell sec i fred: M’ho pensaré. La segona la seva rebuda em va omplir el cor de goig. Després unes vegades la contemplava pesarosa i altres joiosa del nostre amor.  

Finalment, vaig escoltar, alegre com els cants del rossinyols, el seu consentiment per parlar de casori amb els seus pares. 

I la tarda va arribar. Vestit com correspon a  un home enamorat que va a demanar la mà de l’estimada a la mare i al pare de l’única bellesa humana capaç de transformar la seva vida, vaig trucar a la porta. 

La seva tia em va rebre a la porta per acompanyar-me al saló. Havia en els seus llavis un somriure irònic al veure’m sol a l’entrada. Els seus pares m’abraçaren com es mereix l’home que estima de veritat la seva filla. La mare aixecant-se de la cadira va caminar vers la porta. la va entreobrí i amb veu suau va pronunciar el nom desitjat: Alba, Blanca, veniu. 

Aleshores vas entrar, Blanca i Alba, dos noms amb la mateixa connotació i pel meu desori dos noms que corresponen a dues persones, dues impressionants dones d’igual bellesa. Sou bessones i jo no puc endevinar quina és l’una i l’altra. Per un moment, confós, he pensat demanar les dues... 

Sobtadament el rellotge ha sonat insistentment i m’ha despertat ajudat pel cop de colze de la meva dona que m’ha dit: Para el despertador d’una vegada. 

Uf! Per sort, només era un somni. 

Miquel Pujol Mur.