Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 26 d’agost del 2020

TANGO DELS ENAMORATS I

Em dic Joan, com molts homes en aquest món. Joan és un nom que es tradueix a quasi totes les llengües europees i americanes. Això, no vol dir res en especial,  i he de dir que sóc un home com molts homes en aquest planeta. No sé si en els  altres mons  la sexualitat dona noves formes als éssers que hi viuen.

Vaig viure durant  la meva joventut  quasi sempre sol i quan veia grups de gent he procurat allunyar-me. He tingut relacions més o menys esporàdiques, però curtes, sempre en el moment de prendre la decisió final, com bon llop estepari,  he fugit de tot compromís. He sabut viure en solitari entremig de la gent.

He donat en diverses vegades la volta al món, com a mariner, tant en navilis de càrrega com de passatgers. He treballat en mil oficis diferents, a cap feina m’he negat mai. La meva cultura, influïda per uns pares que creien que una persona culta té molt més camí a fer en aquest món, és bastant amplia. Posteriorment la experiència dels anys i els llocs viscuts m’ha fet completar-la molt més.

Avui aparcat a causa dels anys, convisc amb les bromes de la memòria. La solitud no és cap problema per a mi. Ho sé,  no hi ha món més tranquil que el meu,  en alguna ocasió llaenço una pregunta a l’aire i sé la resposta:  el silenci, que no pertorba els meus pensaments.

Avui, sol en la meva habitació, una les dèries que remouen les idees, de tant en tant, he decidit mirar les antigues fotografies aplegades en una caixa de cartró. Imatges que en el transcurs dels anys he guardat sense  cap ordre, confiant sempre en la meva memòria.  N’he reservat alguna, i n’he estripat altres, que potser no  em portaven els millors records. Ara, assegut a la taula, amb la caixa davant meu he agafat aquesta fotografia d’una parella ballant un tango.

Un lleuger record com si fos l’aroma d’un perfum ha reviscut els meus pensaments. La memòria ha tornat a reviure certs instants. El meu cos ha tremolat, indiferent a la meva voluntat,  al reviure aquells moments. Em pregunto a mi  mateix: D’on ha sortit aquest record quasi marcit al cap dels anys, quan ja la vida fa propera la definitiva jubilació.

Miquel Pujol Mur