Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimarts, 5 de juliol del 2016

UNA NOIA I UN SOLDAT.

Acabava d’arribar a casa i la musiqueta d’aquesta cançó de l’any de la picor  sonava insistentment a la meva oïda. Era un nyigo-nyigo que es repetia i repetia sempre igual dins el meu cervell.  

Finalment vaig decidir-me i vaig escriure aquesta no semblança de la lletra. 

Hi havia una vegada una noia i un soldat que van trobar-se baixant de la font del Gat. La noia, força atrevida, va dirigir-se al soldat i va dir-li:
¾     On aneu tan engalanat, formós soldat.
¾     A la desfilada del dia de la Patrona. La fem aquí baix, al Paral·lel.
¾     I després, que faràs, ben plantat soldat?
¾     Menjar i descansar. Tu no saps el cansat que és desfilar.
¾     A on?- pregunta amb cara innocent, la noia.
¾     On vol que sigui? A la caserna. És clar!
¾     A la caserna, dius! Quina por que em fa! Si tot sou homes.
¾     Òndia! Què tens algun lloc millor per a un pobre soldadet.
¾     Puja a casa, ben plantat soldat. La mare no hi és! Ha marxat al poble. Et cuinaré una bona sopa i un conill estofat, i postres. I a més a més, cafè del bo.
¾     Ui! Que bé que m’ho poses. I podré descansar en un bon llit?
¾     Ja ho crec! Tenim a casa meva un llit amb un matalàs gran i molt tou.
¾     I després?- pregunta amb cara de babau el soldat.
¾     Després t’ensenyaré un parell de fruites ben rodones i llamineres amb una cirereta enmig. I també un préssec dolç i suau malgrat que una mica esberlat. Ja veuràs com t’agradarà tot.
¾     Caram!- digué el soldat tot animat- Dinar, dormir, berenar. Què pot desitjar més un soldat nouvingut de les altes muntanyes. Que bé que m’ho passaré a casa teva.
¾     I quan hagis ben folgat, fins i tot, un tros de coca i una copa de mistela, perquè recuperis forces. Potser com que ets tan fort podràs... 

Impacient per acabar la desfilada, només van dir: “Trenquin files” que el soldat va demanar permís al caporal. Aquest, que no era ni tan innocent ni tan jove, va fer un somrís mofeta per sota el gris mostatxo i va recomanar-li.
¾     Ai, nano! Aprofita’t que després pagaràs les conseqüències.   

Caram, si ho va pagar! Ara no desfila, però baixa cada dia de la font del Gat amb vuit canalles i una dona rondinaire. 

Vigileu galants soldats, no tot són flors i violes en aquest món! 

Miquel Pujol Mur.