Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dijous, 25 d’agost del 2016

ULLS DE DONA. III


Els ulls més dolços
no són, per descomptat,
els que ara ens miren.
Dolços són aquells ulls
que ahir ens miraven.


Gerard Vergés (Tortosa 1931-2014)
 
Sense donar cap senyal de l’orgull ferit va fer espiar i seguir la seva muller. Fins i tot, va desitjar que podia haver estat un perdonable moment d’ofuscació a causa d’un insospitat desig. Volia creure que només seria una cosa baladí sense continuïtat. Però els informes van ser concloents. El pintor i la Raquel aprofitaven qualsevol circumstància, qualsevol oportunitat, per trobar-se i estimar-se.  

La venjança ha de servir-se freda, és una màxima que forma part de l’ideari del senyor Joan. Mai i amb ningú val la pena escridassar-se ni barallar-se malgrat que el motiu sigui important. Va deixar passar el temps.  

La Raquel no va sospitar res. Ni el senyor Joan va fer cap referència  a les seves absències. Tampoc, a la manca d’interès personal entre ells. La dona va descuidar l’administració i l’embelliment del gran edifici on vivien. La Raquel volava com un ocell lliure i cada cop era menys discreta en el seu afer. 

El senyor Joan per mitjà de la Maria, la minyona, va contactar amb un home que volia emigrar del país. A canvi de diners va planejar la seva venjança. Un capvespre que anaven el pintor i la Raquel en cotxe, un gran camió va estavellar-se contra el vehicle en què viatjaven. Com sempre cercaven llocs recòndits i solitaris pels seus encontres, ningú va escoltar ni veure res. El xofer, l’home contractat, va marxar deixant el gros vehicle encastat contra el de la parella. Aquella mateixa nit embarcava en vaixell que salpava de matinada a un país on pensava trobar la terra de promissió. 

Quan finalment van auxiliar la parella, l’home era mort i la Raquel molt mal ferida. A causa del traumatisme va quedar tetraplègica  i de l’ensurt va perdre la veu. Només els ulls mostraven la seva pena i el seu dolor. El senyor Joan no la va abandonar. Quan en l’hospital ,van dir-li que no podien fer res més per la seva salut la va portar a la mansió. Aleshores la va recloure en una gran i formosa habitació. Mai li va mancar res. Va tenir sempre suficients infermeres per a que la cuidessin. Poca cosa li era necessari, tancada en sí mateixa, immòbil, sense poder enraonar, només els ulls tenien vida, quan no estaven plorosos. 

El senyor Joan entrava a l’habitació en alguna que altra ocasió i sempre, hipòcritament, es planyia del pèssim estat de la seva dona. Ningú, per discreció, va voler esbrinar com i on havia estat trobada ni en quina companyia. Aleshores el senyor Joan va comprendre que molts dels  coneguts que els sovintejaven, coneixien de sobres l’aventura de la seva muller.  

El senyor Joan, mentre fuma l’havà, contempla el quadre de la formosa dona, tan diferent a la reclosa a l’habitació. En aquestes entra de nou la Maria, acota el cap i li diu:
¾     La senyora acaba de morir. Cridarem el metge pel certificat de defunció. La vol veure per darrera vegada? Tingui l’anell de casament, li ha caigut del dit a l’expirar.
¾     No vull veure-la. Vaig anar-hi ahir. Que se’n cuidi l’administrador. Que no li manqui res. Que la dipositin al costat de la senyora. Que hi posin força flors. 

Continuarà ... 

Miquel Pujol Mur.