Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimarts, 30 de maig del 2017

EL RENTAVAIXELLES DE L’AULA

Avui també. De veritat aquesta setmana comença a fer-se’m pesada Ni el dissabte ni el diumenge em deixen descansar. Jo que voldria passar-me el dia meditant i a les fosques. Sense cap llum que pugui alterar el meu pensament. Bé matisem la qüestió, sense cap llum elèctrica que un petit raig de sol també m’agrada. Sobretot quan al matí, com cada matí de bon temps es lleva per orient i poc a poc, gradualment fa fugir les meves amigues de la nit, les ombres, per visitar-me i desitjar-me un bon dia. 

Els dilluns, els pintors, tant infatuats dels seus acolorits quadres. A mi sincerament la majoria no m’agrada gens. 

Després els de la tècnica de restauració. Vinga a gastar laques i vernissos. Fan cada olor desagradable. Aquest m’utilitzen a dojo, com si jo no valgués res. Prou que es queixa la que paga. 

A les tardes el xerraires que vinga a donar la taba, que si sí, que si no. Aquells pocs o poques opinen igual. Aquells altres opinen completament diferent. 

Aleshores l’apoteosi, si tingués orelles i cames fugiria ràpidament. Tota una munió de gent cantant. Alguns bramant i el so de la pianola que fa que em retorci per dintre. 

Ai, Senyor! Que pesada es la vida del sabó rentavaixelles, i curta, segons com m’utilitzin. Després què? A la galleda de les escombraries i al contenidor del rebuig.

De la fàbrica,
a la botiga.
Del prestatge,
al carretó. 

Per caixa toca
pagar i no fugir,
que si no l’alarma
sona amb brogit. 

En una pica
pres per les mans
de tothom, fineix
la meva vida. 

Aleshores bromós
m’escolo, fem mutis
per l’aigüera i
el seu forat. 

Miquel Pujol Mur