Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dijous, 1 de juny del 2017

SENSE CERIMÒNIA

Anava  pel carrer cavil·lant quina paraula podia ser l’adequada a aquest treball. Moltes venien al meu pensament i s’entortolligaven entremig de les neurones del meu cervell. 

Això, si encara tinc neurones, ja que jo no les he vist mai. Sembla això de les neurones, ben bé un acte de fe; no veuràs però creuràs. Fins i tot, les dubtoses neurones entortolligades dins els capil·lars cerebrals em feien ensopegar a les cantonades, com si anés begut. 

Quina paraula podia ser una paraula que sense ser cap paraula tingués  finalment al diccionari una definició com a paraula. O tal vegada a internet ens indiqués un lloc a conèixer. 

De sobte una flaire portada per un lleuger vent va entrar i va sorprendre les meves fosses olfactives. Això de fosses no m’agrada gens, fosses és on ens posen quan ja no pensem ni sentim. 

Reculo cap enrere, clar, no puc recular cap endavant, i em quedo amb l’olor de les roses. Olor de flors de primavera, olor de  roses, de llessamins, de la simple paparola (sí, a Terrassa a les roselles, ababols, gallarets, els diuen també paparoles). Bé, aquestes flors de flaire no en fan gaire, tal vegada és una olor lligada pels records juvenils i de la vida. Sí que ens crida l’atenció pel vermell dels seus pètals que omple els camps motejant de color el verd o groc dels cereals. 

A què ve tot això? Ai! M’he perdut en les neurones, en els records i en les  paraules. Demano consideració per no saber omplir l’espai blanc amb prou frases que lliguin amb el propòsit del tema.  

Aleshores, ho he vist i ho he acabat de recordar, davant meu un noi amb cara de “babieca”. Tampoc és correcte aquesta paraula en català però, el cavall del Cid se’n deia. Bé, el noi amb cara de babau li dona un ram de flores a una noia bonica i mallerenga. Segons una dita el catalans no donem, sinó que fem, però no em lliga la interpretació, perquè si el compres, no el fas. Ja m’he tornat a fer un embolic.  

L’escena dels joves enamorats vista davant dels meus ulls  de seguida m’ha fet funcionar la memòria. Aquesta cara d’encantat, feia en aquells temps que la primavera inflamava d’olors, colors i amor la meva vida. I ella també  mostrava tanta coqueteria en els seus gestos.  

Deixem-ho estar tot tranquil i amagat en el record de quan els anys eren pocs. Allò va ser una història romàntica d’anys pretèrits. 

Miquel Pujol Mur