Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dijous, 2 de novembre del 2017

LA BOSSETA DE SUCRE

El cambrer m’ha deixat un petit sobre blanc damunt la taula. L’observo detingudament i no hi veig res d’interessant . Només és un sobre que conté edulcorant. He de dir que els succedanis del sucre no em convencen. Però això només és una opinió personal. I les opinions personal no sempre són les més creïbles. 

Aleshores m’adono del color blau de les darreres lletres i d’un número de telefono que comença amb 902, carrer de la Lluerna blava número 901 d’una ciutat molt llunyana en el temps i de molt propera distància. 

En la botiga del carrer d’ aquell nombre la vaig trobar. 

En entrar la campaneta de la porta, una d’aquelles campanetes de lamines daurades, tal vegada d’origen xinès, va sonar parsimoniosament. Potser el seu so era una premonició. Llavors la porta del fons va obrir-se i la seva presència, només la seva presencia, sense cap soroll va omplir l’establiment. 

Petita com la majoria de la seva raça, llavis molsuts i ulls ametllats. Els seus moviments com d’una deessa, feien creure que no posava els peus a terra, semblava ben bé com si volés, tal vegada com si danses i amb ella tot el que l’envoltava. 

La seva veu cristallina va preguntar-me:
¾     Que desitja el senyor? 

No vaig saber que respondre. Els meus pensaments eren buits. Les idees que manaven la meva veu també tampoc tenien cap paraula per expressar.  

A mes tenia por que la meva veu sonés forta a la seva oïda. Aleshores la seva mà, d’àgils dits, va acaronar la meva boca i vaig parlar. Només vaig poder dir el que sentia el meu cor.
¾     Estimada de nom ignorat, de presència etèria i pura que pot dir un home simple, un pobre espècimen humà que només sap parlar de coses ordinàries. 

Va somriure com si les meves pobres frases omplissin de benestar el seu pensament. El somrís em va fer ossat. Solament set lletres van sorgir de la meva boca.
¾     T’estimo! 

I dins meu van quedar moltes més paraules enamorades en les que volia expressar el meu amor. 

Miquel Pujol Mur