Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 10 d’octubre del 2018

L’AMOR I ELS ÀNECS DEL RIU II


En aquestes arriba també la néta, dreta com si fos una persona gran, la renya, dient-li pel seu nom.
¾     Sílvia, ja està bé! L’avi fa dos anys que va morir i vostè encara hi enraona com si fos present.
¾     No l’oblidaré mai. El Roger va ser un gran company, espòs i amant.
¾     Sí!- contesta la Núria, la filla.- però moltes vegades també us esgatinyàveu de mala manera.
¾     Ai, noia, quines coses de recordar. El Roger, de vegades, era massa amable amb les noies joves i jo m’enfadava, però ens estimàvem molt.
¾     Sí, iaia!-  comenta la néta.- Perquè el teníeu ben fermat, que si no.
¾     Calla, calla, Laia! – suavitza la Núria- Tu ets una cria encara i no saps res del món.
¾     Tinc catorze anys, a punt de complir-ne quinze. – S’imposa empipada i seriosa la Laia.- I tinc xicot!
¾     Què dius!?- exclama horroritzada la Núria, la mare.- Un xicot tu, qui? Ja veuràs quan li digui al pare.
¾     El pare ja sap qui és. Li vaig dir. Em va dir que no tu digués que faries  massa escarafalls. El pare, sí que m’entén.
¾     Ja li demanaré explicacions, molt serioses, jo al teu pare.

La néta dirigint-se a l’àvia la reprèn:
¾     L’avi, fa dos anys que va morir. Ell no voldria veure-la així de trista, ja sap que ell era molt alegre. S’ha de buscar un company, o una colla, per sortir, per passejar. Per veure que no tot s’acaba a casa parlant a la vora del riu, amb qui no hi és.
¾     Però, el Roger, el meu Roger!
¾     Orgues!- li contesta la Núria, la filla.- Ja parlaré amb l’Elvira, la seva consogra, perquè la vingui a buscar per sortir. Ara mare, canviïs de roba que el dol li dura massa i està mullada.
¾     Tota la vida! El meu Roger! Per què te n’has anat deixant-me sola?
¾     Ai, quants romanços! Ben bé, àvia, sembla del temps de les cavernes. Miri aquest matí la inscriure a la xarxa, perquè trobi un company per sortir.
¾     Ai, no! Quin horror posada en un anunci com si em volgués vendre.
¾     Va, no sigui carca, amb el Sergi, el meu xicot, ens vam conèixer així. No sap la gent que cerca companyia.
¾     Com?  Us vau fer amics per internet!- Protesta la mare.- I el teu pare ho sap...
¾     Bé, potser no li vaig explicar tot, però el pare és molt intel·ligent i sap com són els temps moderns.
¾     Quan agafi el teu pare aquest migdia em sentirà. Saber que tens xicot i no dir-m’ho i a més per internet. Apa, anem mare, ha de canviar-se de roba i li’n donaré una altra de nova i de menys dol. S’ha de renovar.
¾     Ai, Senyor! Roger ja veus que em volen fer les teves, filla i néta. Buscar-me xicot. I sortiré per internet com una “pelandusca” qualsevol. Déu meu com ens modernitzem!
¾     Ai, iaia! Que malament ho has entès. Una cosa no té res a veure amb l’altra. A les xarxes socials hi ha força bona gent. 

Miquel Pujol Mur