Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 5 de desembre del 2018

NECESITAT D’APRENDRE ANGLÈS


“Jozú, Maria y Jozé, estudiá inglé. Qué barbariá! Pa qué? Si yo en andalú me camelo a toas las guiris bretánicas que vienen de vacasione. Yo cojo mi guitarriya, un rasgeo, hago cuatro o cinco quejíos jondos, pué ser una copliya i a coro toítas disen: olé. Y má, cuando shan bebido cinc copiyas de viniyo de Valdepeñas. Ma luego, ha ligarlas un poquiyo, que ezo no jaze mal a naide”.

Després de aquesta “carpetovetónica” i mal transcrita introducció he de dir que l’anglès és l’idioma que domina al món. La majoria del països s’han adaptat a utilitzar-lo com a font de comunicació.

Particularment aconsellaria a tothom que l’aprengués, al menys per entendre les indicacions de la nova tecnologia. Saber idiomes no fa mal a ningú. Certs estudis diuen que saber llengües foranes ajuden a elevar l’intel·lecte.

Quan jo estudiava allà en els temps de la prehistòria, (almenys per la joventut actual) em defenia bastant bé en francès. Aleshores, per veïnat ens aconsellaven la parla dels francs o gals. Però aquell temps ha passat i altres ocupacions em van tenir lligat durant anys.

Fa poc temps vaig intentar fer classes d’anglès i el meu cap ja no responia com abans. Allò, les cèl·lules grises, tan ponderat per una escriptora de llengua anglesa, no responien tan fàcilment, ni amb tanta frescor com abans. Per més inri, vaig estar malalt i un discurs per televisió d’en Tony Blair em va acabar de destruir. El seu discurs, la seva dicció, el seu anglès no s’assemblava gens al nostre enraonar.

Considerant la qüestió, crec que és interessant estudiar i saber idiomes, sobretot l’anglès com a mitjà de comunicació internacional i per viatjar  pel món.

Però no us oblideu del xinès que pot passar d’aquí uns anys a ser indispensable.

El que sí em reca és que el nostre idioma, amb més de mil anys d’història, no hagi estat el triat per complir aquesta missió comunicativa.

Miquel Pujol Mur