Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.

dijous, 26 de setembre del 2019

TOUR DEL COLL DE LA GALLINA. ANDORRA

La pujada del coll de la Gallina és una ruta asfaltada de gran notorietat ciclista. Puja des de Sant Julià de Lòria fins el santuari de Canòlich.

L’havíem fet en més d’una ocasió, però sense continuar més amunt del Santuari. Anys enrere en aquest lloc s’acabava la carretera asfaltada i, a partir de les antenes situades una mica més amunt continuava una pista de terra.

Però en aquesta ocasió el nostre camí va seguir una altre ruta. Des sant Julià vam seguir la carretera fins a Fontaneda, petit poble situat en un coster de muntanya. Vam visitar la seva petita església sota l’advocació de Sant Miquel. Una vegada visitat el poble continuarem la ruta cap el mas d’Alins (església de Sant  Esteve).

Però en un dels molts viratges de tota mena ens va sorprendre una capelleta de la Verge de Canòlich. En el mateix lloc, en la cruïlla havia un cartell indicador que assenyalava ruta de la Gallina i santuari de Canòlich. Com havia gent que treballava a una casa propera vam demanar-les informació. Ens van assabentar que era una carretera tota asfaltada, però de direcció única.

L’asfalt és força nou. La pista és estreta i amb corbes molt pronunciades. Per precaució vam fer els vuit/nou quilometres majoritàriament en primera velocitat.  Els marges ens mostraven l’alçada del precipici, malgrat tot, la panoràmica era esplèndida. Cada vegada agafàvem més altitud i la visió era millor.

Quan vam arribar a dalt de tot ens vam trobar en una petita placeta on havia un petit mirador.

En una petit apartat hi ha un monument al ciclista:
Joaquim Rodríguez i Oliver, un ciclista català conegut amb el sobrenom de “Purito” professional del 2001 al 2016. Guanyador de dues Voltes a Catalunya, dos cops la Volta a Llombardia, una Volta al País Basc i un cop la Fletxa Valona. També ha aconseguit tres cops la classificació final de l'UCI World Tour i pujar al podi del Tour de França, Giro d'Itàlia i Volta a Espanya. Un gran palmarès.

El lloc és grandiós, la panoràmica meravellosa, però ens vam esparverar de l’esforç que ha de fer un ciclista per fer el recorregut.