Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dilluns, 2 de setembre del 2019

LA DONA I EL GAT. II

Però hi havia algun estrany motiu que mai no m’he pogut explicar. Sempre que anava a passejar, ja lliure de servei, els meus passos indefectiblement em conduïen al mateix lloc. Davant de la casa. Sempre al ser-hi em maleïa a mi mateix; no entenia el meu encaparrament per una casa, que cada cop mostrava més les seves vergonyes.

Un d’aquests vespres era a la porta del jardí del que havia estat una noble mansió quan vaig veure una llum que es movia en el seu interior. Semblava, ben bé, com si una persona busqués per les diferents cambres en recerca d’algun tresor. Vaig cridar un i un altre cop sense obtenir resposta i finalment vaig pensar, que era un reflex de la lluna plena en els vidres de les finestres, que havia enganyat el meus sentits.

Però ja us ho he dit abans que hi estava obsessionat. Vaig tornar, no un cop sinó en diverses ocasions. Finalment una de les vesprades amb una llanterna i un gruixut bastó em vaig decidir a entrar.

La porta de la entrada principal va cedir a la meva empenta però, cosa que em va sobtar, no amb el grinyol habitual de una porta tancada, d’anys i panys, sinó amb la suavitat i dolcesa de qui dona la benvinguda a un amic.

Vaig avançar per el saló de l’entrada, un ample rebedor. Els llums del sostre eren embolcallats amb fundes de tela, però un lleuger moviment feia tentinejar les llàgrimes de vidre. Tot els mobles eren tapats amb llençols que, ara ja vells, els cobrien molt malament. Alguna catifa, mostrava a més dels anys, els rosecs de les rates. Tot això era rodejat per un depriment silenci que em penetrava fent-me tremolar un xic.

La nit, el silenci, les fantasmagòriques teles i els soroll dels llums m’amortallava com si fos un fred sudari. Llavors, vaig escoltar el soroll d’unes passes en el pis superior. Eren suaus, però fermes, no volien dissimular la seva presència. De sobte, un marrameu d’un gat, un xiuxiueig i després de nou el silenci, com una llosa impenetrable, va cobrir altra  vegada, les estances.

Encuriosit vaig il·luminar la gran escalinata que pujava al pis superior. Poc a poc, ben arrambat a la paret, l’escala trontollava amb el meu pes, vaig anar pujant els esglaons. En ser a dalt vaig girar la llum en totes direccions. La claror de la lluna traspassant els finestrals, mal tancats, omplia d’ombres fugisseres les estances. La meva confusió era tal que si hagués sortit una minyona, amb una còfia al cap, per alguna porta m’hauria mort de l’esglai. Encoratjant-me, no hi ha res escrit dels covards, vaig entrar per una porta que donava a una gran alcova. Un llit de barrots forjats cobria una de les parets, Estava desfet com si algú hagués tingut un malson. El llençols penjaven i el coixí era mig caigut a terra.

Continuarà ...

Miquel Pujol Mur