Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 30 d’agost del 2019

LA DONA I EL GAT. I


Fa poc temps que treballo de policia en un petit i apartat poble de muntanya. Més aviat hauria de dir de vigilant, però qui paga, mana. Si volen que les parets dels edificis es mantinguin dretes, algú les haurà de vigilar abans que no caiguin i fereixin algun vianant. És igual que la persona s’anomeni vigilant  o policia.

Aquest no és el meu lloc de naixement però, com que actualment el trobar treball és força difícil, quan em va sortir aquesta oportunitat, em vaig decidir d’aprofitar-la. Qui m’ho anava a dir que a la trentena llarga d’anys hauria de canviar el meu hàbitat habitual. Vaig llogar una habitació, força gran, en una casa del mateix poble. Com que la mestressa era una vídua força amable, i gran, (no penseu que ara us expliqui una història de sexe i “rock-and-roll”) van pactar un preu, a mitja dispesa, molt adient per als dos.

Amb tots els meus estris, pocs i pobres - les meves millors coses les havia empenyorat o venut per subsistir- vaig abandonar la meva ciutat natal, no sense recança. Aleshores vaig anar a viure a un lloc del que no en coneixia res. (Ja ho sé! Ara direu, posant els ulls al cel: mira, una història de pixapins).

La feina no aclapara gaire, el poble havia tingut la seva època d’esplendor però queda molt llunyana. Restem com a record, les grans cases (quasi mansions) de quan el senyors, amb la família, criats i criades i totes les andròmines adequades per mostrar la seva riquesa, pujaven a estiuejar. Però aquell temps daurats fa desenes d’anys que han passat. Ara, com les restes de l’esplendor són esquelets guardats en un armari. Les cases mostren la seva antiguitat i les seves bigues als ulls dels curiosos. Abandonades, sense ningú que se´n preocupi gens, van mostrant les seves interioritats i enrunant-se paulatinament.

El poble ha seguit el mateix camí. La gent jove va marxar a la capital, on tenia més possibilitats de treballar. De vegades me’n foto de mi mateix. La gent del poble, fuig a la ciutat per llaurar-se un esdevenidor millor. Jo, en marxo per trobar feina. Què hi fàrem? La vida té aquestes i moltes altres, incongruències.
Un dia mentre passejava entremig dels carrers abandonats vaig observar la casa. Va ser com si un rampell inexplicable, una foguerada visual, ens atragués l’un a l’altre. Vaig voler saber la seva història. Segons els companys  en aquella casa hi passaven coses molt estranyes. Mes, com que no era dins la meva zona de vigilància, no hi vaig acabar de prestar gaire atenció a les notícies.

Continuarà ...

Miquel Pujol Mur