Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dissabte, 23 de novembre del 2013

PREGÓ DE LA FESTA MAJOR.

El pregoner surt de la taverna una mica animat de cara i camina fent alguna que una altra ensopegada. Situant-se enmig de la plaça del poble va sonar la corneta anunciant en el seu estrident so un anunci d’interès general. Es moca el nas, s’aclareix la gola, escup i amb una veu, una més suau que la corneta comença la seva cançoneta.  

De part del senyor alcalde vaig saber:

Conciutadanes i conciutadans!

Dones i homes, i prou ara, no m’emboliqueu amb més xafarranxos.

L’alcalde m’ha dit que us he de comunicar que el proper dia 25 comença la Festa Major del poble.

Mariano!! Què li has fotut al vi, que se’m trabuca la llengua.

El 25, repicada de campanes a càrrec del Rafel, el tocacampanes del sagristà.

El 26, Santa Missa, amb tocada d’harmònium pel mossèn. Ei! No em refereixo al sermó.

El 27, ball a la plaça, tots, que som quatre i ens coneixem. Ja ho sabeu porteu-s’ha bé que si no el mossèn el diumenge a missa farà un repàs general. Res d’arrambar-se massa, que després en arribar a casa,...

El 28, a la nit, traca i coets, cadascú porti els petards i els llumins, l’ajuntament no té “calderilla” a les arques per aquestes despeses, ni per altres.

I el 29, al matí, la brigada municipal, és a dir, tots nosaltres, a netejar els carrers i la plaça.

El diumenge venen els turistes i no poden veure un poble tan tèrbol com l’any passat.

Amigues, amics, germans, bona Festa Major.

I visca el senyor batlle!

Quatre aplaudiments assenyalen l’aquiescència del públic congregat i aleshores el pregoner tornant-se cap la taverna  crida:
¾    Mariano, posa’m un altre got de vi que encara em falten quatre parades. Fa un fred!!!
 
Miquel Pujol Mur