Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dijous, 31 d’agost del 2017

L’ESQUER

Anava pel Carrer Major i en passar prop d’una paperera vaig observar al terra una bossa de mà. Es veia clarament que havia estat llençada de qualsevol manera i a més la tapa era mig oberta. 

Encuriosit em vaig apropar. Unes grosses lletres eren gravades a la pell. Una S i Una P. Obrint-la vaig registra el seu interior, poca cosa un moneder amb quatre calers, alguna moneda i un carnet d’identitat. 

Com no volia embolicar-me amb res que tingués res a veure amb la troballa, tancant-la vaig tornar-la al mateix lloc i vaig continuar el meu camí. 

No havia encara fet deu metres quan d’un portal van sortir dos individus joves que  dirigint-se-me van dir.
¾     Què tafanejant?
¾     Jo!- vaig exclamar.
¾     Sí, tu! Ara com ets un “tio” xafarder i sabem que has ficat les mans a la bossa ja pots començar a deixar tot el que portis en aquesta bossa d’escombraries.- i van passar-me una gran i negra bossa.
¾     Vinga la cartera, el rellotge, aquesta cadeneta del coll i les claus de casa també.
¾     Les claus, que voleu fer amb les claus.
¾     Són una mena d’assegurança, si parlessis massa et farem una visita qualsevol dia. Com tenim el teu DNI sabem quina és la teva adreça.
¾     Us juro que no diré res.
¾     Un jurament forçat no val res. Afanyat! Les sabates també que es veuen noves i m’agraden. I el cinturó que la sivella és molt “cool”.
¾     Cool? - vaig respondre sorprès- Què vol dir?
¾     Ets una merda de pagesot. Vol dir “guai”. Ho entens ara? 

Quan vaig ficar el cinturó dins la bossa una mica més em cauen els pantalons.
¾     Ostres, “tio” quins slips més “fashion”. Treu-te’ls també!
¾     Per favor, els slips no! 

Llavors va sentir-se una sirena i van encendre’s un fotimer de llums blaves i vermelles. 

M’havia salvat d’una de bona però l’ensurt ja havia estavellat la meva tranquil·litat. 

Miquel Pujol Mur