Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 12 de novembre del 2014

PINTURA I POESIA DE M. JACINTA HUMEDAS.

Aquesta crònica ve donada per tres circumstàncies. Una, la inauguració de l’exposició, a Anim2 de Puig-reig, de l’obra pictòrica de M. Jacinta Humedas. Per desgracia, no ens va ser possible assistir-hi a causa del meu refredat. D’aquests que es donen al final de l’estiu o principi de tardor per causa de la variabilitat de les estacions. Sense importància, tret del malestar general, però que em va invalidar per ser-hi. 

 
Una vegada restablert de la meva afecció, vaig anar a visitar Anim2 per veure la seva obra, que em va agradar. En la tercera i darrera ocasió, vaig conèixer personalment en un acte diferent a la Jacinta Humedas i em va impressionar el seu tarannà. 

Ara copiant en part la presentació, signada per l’Anna Simon, vaig a glosar un xic la seva preparació: Escola d’Arts i Oficis Artístics de Barcelona, Escola d’Arts Sumptuaris Massana- d’Esmalts a foc i pintura-, Escola Internecional de Decoradors (I.A.D.E Insea, Unesco) - Interiorisme- Instituto Italiano de Profesione Nuove a Torino, Scuola Di Architectura Del Valentino- Grupo Castigglione ambos a Torino, Barcelona Centre de Disseny B.C.D, Grup Verdaguer 7 (Berga) – pintura-. 

Ha fet diverses exposicions, tant a Itàlia com a Espanya. 

 
He de dir què en parlar amb ella va agradar-me sobre manera la seva veu suau, però sabem el que diu i vol. Això em demostra que sap el camí per on trepitja i el vol recórrer lliurament. En recerca de la satisfacció personal, sense cercar afalacs vans i traient del seu interior la realitat de la seva ànima d’artista. A destacar que cadascuna de les obres porta un petit cartell amb una oportuna descripció, escrita per l’autora, amb encertades paraules que il·luminen més el seu contingut visible. 

A l’obertura de l’exposició va dir unes senzilles paraules d’Il·lustríssima Senyora Judit Carreras, l’alcaldessa d’Olvan. Població on M. Jacinta Humedas, actualment és arrelada. A l’acte va haver força assistència de públic i de persones aficionades a l’art. 

 
Acompanyo aquesta crònica amb fotos extretes per la M. Rosa del llibret de presentació realitzades per Manel Serrano. Com pot apreciar-se en les fotografies la temàtica és de llocs propers al mar amb la seva particular perspectiva i el sol que il·lumina amb claredat els quadres. 
 
Miquel Pujol Mur