Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimarts, 26 de setembre del 2017

JA T’HE DIT UN MILIÓ DE VEGADES, ... I

Quan em pensava que la meva vida i el meu treball serien una bassa d’oli una nova desgràcia ha caigut damunt meu. Jo treballo de segon cap en una gran empresa dedicada a la construcció de naus esportives. El meu cap, l’enginyer que ha manat la secció tota la vida és un home d’edat. Tots pensàvem que al jubilar-se jo seria el nou responsable. 

Fa uns tres anys em vaig divorciar de la meva dona. El nostre matrimoni va fer al cap del temps una gran davallada. Va haver-hi, entremig altres persones per part dels dos. Alguna relliscada, hi va haver per part meva, allò del cap i la secretària jove. Per part seva, dins la feina, també va tenir una aventura amb un company de treball, ben posicionat, per poder ascendir. Finalment, després de fortes discussions i perquè negar-ho una certa violència de gènere vam separar-nos. Jo sempre ho he tingut molt clar, que en alguna ocasió, jo, com home vaig respondre inadequadament fent servir la força física. Ella, més rancorosa, més punyetera, potser al mateix temps més intel·ligent, sempre va saber utilitzar tota mena de paraules, plenes de sarcasme, per treure el dimoni amagat dins el meu interior. Tots dos vam patir, però psicològicament jo vaig sortir més malparat. Durant dos anys vaig haver de recórrer a un metge psicoanalista per estabilitzar la meva ment. Finalment, entre la labor del metge,  els múltiples medicaments  i el grup de teràpia vaig recuperar-me moralment i així tirar endavant la meva vida. 

Suposava, com tots el meus companys, el meu immediat ascens a cap del departament. Però l’empresa ha volgut fer canvis en la direcció. Ha decidit que el grup de disseny és prou bo i sap a consciència com complir el seu treball. Però, la part econòmica no és prou rendible, i ha decidit incorporar una persona nova i externa per una gestió més adient i acurada de les despeses. Aquest matí a primera hora ens ho han comunicat. També, que després d’una dura selecció de personal, feta per una empresa aliena a la nostra, havien trobat la persona idònia pel càrrec. Ara esperem la nova persona. 

El cap de personal ha vingut per dir-nos: ara us presento la nova directora. I ha obert la porta com si fos una caixa de regal. No!! Allò no ha estat un regal sinó una caixa plena d’explosives sorpreses. Una bomba. Ostres! Ostres! Ostres! La persona triada és l’Helena, la meva ex-dona. I jo, com a segon de la secció i responsable  tècnic he hagut de donar-li la salutació de benvinguda. 

El moment ha estat melodramàtic per a tots dos. La seva mirada, càustica, i la meva, fugissera i de compromís, s’han trobat obrint antigues ferides. Unes paraules impersonals, en nom de tot el grup, ha estat la meva locució. Unes de fredes i nervioses, purament per quedar bé, han estat les frases del seu breu discurs. Els nostres ulls han evitat trobar-se en cap més ocasió. Molts dels meus companys han endevinat la nostra tibantor. No coneixien la meva ex i han hagut de pensar que era una antiga rancúnia personal. 

Quan el cap de personal l’ha acompanyat al seu despatx, m’he disculpat i he anat al lavabo. Tancant-me en un dels excusats he obert la finestra i he intentat treure la meva tensió interna.
¾     Eiis! Eiis! Eiiis! - he cridat respirant profundament- Eiiis! Eiiiis! Eiiiis! -encara més fort.  

Però he notat que no aconseguia extreure’l tot, diguem-ne l’odi, del meu cos. He tornat a fer més exercicis d’autoajuda i finalment m’he calmat un xic.  

A mitja tarda m’ha demanat per una reunió en el seu cau. Tant com jo l’havia desitjat, aquell lloc! Un hola, somer i a contracor han estat les nostres primeres paraules. Després, m’ha fet una llarga explicació sobre que no li havien dit, en les entrevistes de treball, quina era l’empresa de la selecció. Aquest matí l’han anat a buscar a casa seva, l’antiga casa nostra, i amb cotxe l’han acompanyat a la fàbrica.  Que, per ella era un gran repte personal, i que esperava que la nostra col·laboració fos raonable, professional i profitosa per a l’empresa, que era qui pagava els nostres sous. 

Continuarà... 

Miquel Pujol Mur