Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dijous, 28 de setembre del 2017

JA T’HE DIT UN MILIÓ DE VEGADES, ... II

Aleshores, hem començat a estudiar els llibres de comptabilitat i els de gestió empresarial. Jo, sense mirar-la, l’he escoltat atentament i he centrat tot el meu interès en les seves indicacions sobre números i desviaments comptables a corregir. En cert moment, ha posat la mà damunt d’una anotació que no he vist clara i sense cap mala intenció, l’he apartat suaument. Les seves frases, dites amb veu alta, amb to de menyspreu i espetegant, han sonat com en els pitjors temps del nostre matrimoni:
¾     Ja t’ho he dit un milió de vegades, deixa de fer el “tonto”  

Aquesta frase, mil vegades escoltada, ha fet que un crit de fera salvatge quan li claven el cop de llança final, hagi sortit de la meva gargamella.
¾     Aaah! Aah! - ha ressonat en el despatx. 

Llavors una bilis amarga i viscosa m’ha pujat coll amunt. El meu cervell ha tingut un curtcircuit obnubilant-se de ràbia. El meus ulls han envermellit de sang encesos de còlera i he petat. Sí, ho reconec, no he pogut aguantar el to cruel de les seves paraules. M’he aixecat, he agafat la cadira i l’he estavellat damunt seu. Ha caigut estabornida, sagnant per una ferida al front, i acovardit, de moment, he fugit. Només tancar la porta, me n’he penedit i he entrat de nou per auxiliar-la. Com que ja no hi havia ningú treballant l’he acompanyat a urgències de l’hospital i, després de guarida, la he deixat a la porta de casa seva.
 
De bon matí he anat a recollir les meves pertinences a l’empresa. Durant la nit he pensat, i repensat, el succeït i he compres el meu error. Durant la matinada he escrit la meva carta de dimissió. Quan he entrat per la porta el porter m’ha cridat per dir-me:
¾     Quina mala sort, la senyoreta Helena, ahir al vespre va voler agafar un llibre d’un prestatge i se li va trencar la cadira. S’ha fet un bon trau. Però avui, com que sembla ser una persona molt responsable s’ha presentat a primeríssima hora a treballar. En entrar m’ha dit que el vol veure abans que ningú. 

La nostra conversació ha estat difícil. L’Helena ha reconegut que no havia d’haver dit el que va dir, però estava molt nerviosa. Ha reconegut que la seva posició en el departament és molt compromesa, perquè ara sap que l’ànima del departament en l’aspecte tècnic i de disseny, sóc jo, i que l’empresa mai voldrà deixar-me marxar. Jo he demanat perdó perquè la meva acció va estar desmesurada. També, he hagut de confessar-li que aclaparat pel treball i l’ambició de pujar de categoria havia abandonat les visites, els medicaments i el grup de teràpia abans de temps. L’he promès que tornaria a buscar ajuda mèdica si preferia callar l’incident, com semblava volia fer, i continuar treballant els dos per l’empresa. Si no li presentava la meva dimissió irrevocable. Hem parlat serenament, evitant excitar-nos ni retreure’ns res anterior. 

Ha passat força temps, ara som dos persones que col·laboren i fan el millor possible per tirar endavant la gestió professional i comptable. L’empresa també ha reconegut el meu treball i m’ha nomenat director d’enginyeria. Sé positivament que l’Helena ha fet mans i mànigues per aconseguir-ho i així equiparar-nos en el departament. 

Considero que ha influït, molt també, que els dos tenim dues persones que han estabilitzat la nostra vida i amb les qui convivim i a les que estimem. Hem sabut crear dos nivells diferents en la nostra relació: el familiar, per separat, i el de treball, en equip a l’empresa. 

La violència no és cap solució a la vida, el bon enteniment ens fan més grans i savis. Llàstima que a vegades és necessita tota una vida per aprendre-ho. 

Miquel Pujol Mur