Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 11 de desembre del 2020

COMENÇA A FER FRESQUETA II

 La Gemma fa un esguard ple de coqueteria i fa com si se les sospeses abans s de respondre: 

¾     Dona! Una ha de ser moderna i una bones antenes criden al més pintat. Veritat que em queden bé? M’ho va fer un metge molt bo.

¾     Sí noia, perfectes, sembles una artista. - Girant- se diu- Ho veus Oriol no tot és or el que llueix. És com els bolets, són molt gustosos però n’hi ha que són verinosos.

¾     Escolta Nicol tu has de vigilar la teva peça del teler.- parla el Joaquim amb ganes d’empixonar-la i amb un somriure punyeter.

¾     Jo! Peça? Teler? Noi, no t’entenc!

¾     Sí, dona, el teu home! El Jaume! Aquest sí que se li van els ulls rere les mosses joves. 

La Nicol dona tal cop de palmell a la taula, que les llaunes de begudes fan un salt i, mirant-se emprenyada al Joaquim, li contesta.

¾     La peça del meu home s’alça i s’aixeca quan jo vull! Ja me’n cuido jo! No n’has de fer res! A què ve aquest comentari malintencionat?

¾     Home, el teu home quan passa la Carmeta sempre li fa la mitja rialla. També els he trobat al passadís, fent broma i sempre s’acomiaden amb un petonet. Ja em diràs què vol dir això. Et deu fer el salt! Està bona, la Carmeta!

¾     Desgraciat! Mal pensat! Carallot! Mira la teva mare era molt bona dona, però tu, no  has sortit pas a ella! Tu no saps que la Carme i el Jaume són germans? 

Abans que el Joaquim, molest pels improperis de la dona doni cap resposta, sona el xiulet de la fàbrica, com a senyal per tornar a emprendre el treball. Marxen junts, però una mica distants. Per a més inri, la Nicol i el Joaquim treballen junts en la mateixa màquina. 

El Joan camina el darrer, mentre pensa.

¾     Tot aquest merder! Jo només he dit que sembla que comença a fer fresqueta. 

Però no penseu que tot acaba així. El Jaume, en arribar a casa, no s’esperava les raons i frases que li va dedicar la Nicol. El va rebre amb el nas arrufat i la boca mig torçada.

¾     Què et passa Nicol, sembles enfadada.

¾     Sí, i molt! En lloc de perdre tant el temps fent xerrades amb la teva germana més valdria que em vinguessis a veure. Al cap i a la fi jo soc la teva dona, no te’n oblidis! 

És que el canvi d’estació produeix forces onades i canvis d’humor. Tant a l’estiu com a la tardor. El Jaume va haver de fer servir moltes paraules per calmar la seva dona. Sort que la fresqueta ... 

Miquel Pujol Mur