Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 16 de desembre del 2020

MONUMENT ALS TERRISSERS DE CATALUNYA. SANT JOAN DE VILATORTA. OSONA

 POBLE DE TERRISERS 

Durant la nostra visita a Sant Joan de Vilatorta ens va agradar trobar aquest monument dedicat a un dels antics oficis. 

Em sorprenia la paraula terrisser, però consultat el diccionari, em dona ambivalència amb la de terrissaire. Segurament particularitats de l’idioma segons el lloc.

 Un cartell ens informava del següent: 

La fabricació d’objectes de terrissa va constituir, des del segle XVI, una de les activitats més característiques i important del poble. 

Per això era conegut popularment amb el nom de “Sant Julià de les Olles”. 

En aquella època a Sant Julià de Vilatorta hi havia 32 obradors i 27 forns. 

L’any 2008 ca morir Joan Capdevila Boixassa, l’últim terrisser de Sant Julià de Vilatorta. 

Sant Julià de Vilatorta. Fira del Tupí. maig 2016 

Miquel Pujol Mur

Fotografia: M. Rosa Planell Grau