La presentadora visiblement contrariada no pot per menys d’intentar apaivagar el més possible la molesta situació.
¾
Home!
– exclama- No s’ho prengui així, són les normes. El protocol del funcionament
del programa i d’altres programes d’interès al públic. A més fumar i beure
alcohol és mal vist, en l’actualitat, i menys de cara al públic.
¾
Bé
deixem-ho! Veu el meu germà, no el mínim interès per la conversació. Està més
interessat amb l’organització, en els llums, en el muntatge, en les càmeres i
tot aquest maremàgnum, que no en res més. Vol aprendre de noves experiències,
per això és un artista. Jo, al contrari, responc a les seves preguntes perquè,
per a ell, no tenen cap importància. Sempre ha estat així, per tant haig de dir
que som complementaris des del naixement, l’un de l’altre. Som dues parts del
mateix jo, escindides. Ell nota inconscientment les meves reaccions, per tant,
mira i es belluga inquiet. Perquè percep la meva incomoditat.
¾
Però
vostè, vol dir que vostè també té una part artística...
¾
Sí!
Però menys important artísticament i més ben remunerada. Jo organitzo la nostra
vida, des de la meva comoditat parlo amb els representants, amb el compradors
de la seva (nostra) obra i, procuro que no li manqui mai res pel seu treball.
¾
I
vostè, Pere, que n’opina?
¾
Aquells
focus estan mal posats.– Assenyalant-los- El seu maquillatge, no és correcte, li fa els ulls petits.
Aquesta faldilla li queda malament, la fa semblar grossa. La tauleta està mal
posada. Miri, jo, sense el meu bessó no
seria feliç. A mi m’agrada crear i que tot sigui precís. Les formes, les mides
han de tenir una certa aura per agradar l’intel·lecte. Dels diners, se’n cuida
el meu germà. Tu, Joan, digues-li d’una vegada.
¾
El
què? - pregunta desconcertada la presentadora.
¾
A
veure, el Pere, vol dir que si canviessin el format i les mides dels envasos
d’aigua millorarien les vendes. Precisament tenim el model que els seria molt
encertat i pujarien un vint-i-dos per cent el resultats dels seus comptes de beneficis.
Se n’adona del meu treball? Convèncer al món que el meu germà, l’artista, és
això un gran artista. Per fer-ho jo necessito més comoditat, més bon viure, per
saber com negociar la part artística del nostre negoci.
¾
Joan,
quan marxem? He vist unes coses i una matèria, que serien importants per un
disseny que em porta de cap.
¾
Ho
veu com som complementaris, senyora, i prengui nota dels consells del meu germà
per millorar la seva imatge, prou interessant, però millorable. Ah! Allò de les arracades i de les seves
orelles de què li he parlat abans no és cap falòrnia, és tan veritat com tot el
dit pel meu germà.
¾
Gràcies
pels seus afalacs. - contesta mig somrient- però ens hem apartat del guió.
¾ Amics televidents- s’encara, de sobte el Joan a una càmera- el guió no és el més interessant. La vida, sí.
S’aixequen el dos germans i marxem de l’escenari mentre la presentadora fent un somriure professional acomiada el programa. Moments més tard s’escolta, amb la pantalla en negre, una bronca de la dona amb els estilistes, les maquilladores i el modista.
Miquel
Pujol Mur
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada