Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 15 de gener del 2021

DOBLE PENSAMENTS (RELAT GORE)

Soc assegut enmig de la sala. Estic sol i completament nu.  En la mà dreta un ganivet ensangonat de fulla ampla i afilada. Al terra observo un bassal de sang que degota de la meva mà esquerra. Enmig el meu dit gros és tallat. La sang poc a poc s’estén pel terra brut.

Ho miro detingudament i penso:

¾    Perquè ho has fet? 

La resposta és immediata

¾    Perquè és un pecador

¾    Pecador? Jo! – exclamo.

¾    Sí! I a mes  en tot cas, has de tallar tota la mà.¾     

Aquests dos personatges  en lluita constat sempre són dins el meu pensament.

¾    M’ha agradat notar la fredor de la fulla del ganivet  quan tallava la carn.

¾    Que dius? Amb el mal que en feia!

¾    A tu només? A mi el mal em feia fruir!

¾    Em tindré que embenar i potser a l’hospital me’l cosiran.

¾    Quina bona idea! Així un altre dia podem gaudir de tallar-lo de nou. 

Gaudir! Fruir! Patir! Quines sensacions més contradictòries dins el meu propi ser. Vertaderament no sé què fer. Alçant el ulls al Déu crucificat aixeco les mans  mostrant la meva ofrena i  preguntant-li:

¾    Senyor que he de fer? 

Clavat a la creu em dedica un somriu beatífic i em contesta:

¾    Jo ja em vaig immolar per a tots vosaltres. 

L’altre jo, em burxa de cop i m’inquireix:

¾    Aquest li ofereixes el teu sacrifici? Més cal que ho facis al dimoni! Segurament ens oferirà riquesa en aquest món. 

Desesperat. Neguitós. Frissant. Finalment m’aixeco i amb la boca tota oberta crido:

¾    Déu o dimoni. Qui m’escolta!! 

Crido fins caure a terra i poc a poc em dessagno:

¾    Qui m’acollirà?   

Miquel Pujol Mur