Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 14 de juny del 2024

UNA DE TANTES ESTACIONS DE METRO

 

Estació del metro. Un ganxo en la cantonada d’un túnel de comunicació. Quan veu algú, un xic desesperat, perquè de li escapa el metro posa un peu davant seu i crida desaforadament. 

Un altre pinxo, està a la guaita, per quan es discuteixin, anar a separar-los i robar-li la cartera. 

Un guàrdia de seguretat que s’ho mira, però no té cap interès, si no arriba a majors en participar. Un seu company la setmana passada va voler ajudar i va rebre una ganivetada. Hi ha que vigilar, però la família és la família. Les cares dels seus dos fills, les té ben marcades dins el cervell. Prudència, ordre  i treball per sempre. 

Pels túnel entren a tota velocitat els trens i deixen un xiscle de ferro damunt de ferro al frenar. S’obren les portes i un eixam de persones surten esvalotades per arribar ràpid als trens d’enllaç. 

Una corrent d’aire irromp dins l’estació. Pinxos, ganxos i guardians de l’ordre passegen per l’andana. La meitat del bancs ocupats per pidolaires amb una gorra al terra. En un passadís sona el soroll d’una guitarra o d’un violí d’un de més jove, que demana almoina. El motiu, molts, viatges trencants, aventura, drogues... 

¾    Escolti per què m’ha trepitjat? Que no veu per on camina.

¾    Es que se m’escapava el metro. Dispensi.

¾    El metro? Sap què,  potser arribi més d’hora

¾    Ja he arribat a l’hora.

¾    Sí! Que creu que no l’he vist, fent-se el graciós, amb la cambrera jove del bar. Més valia que guaités el rellotge.

¾    Escolti, vostè que es creu! Que perquè li he posat el peu a sobre s’ha de queixar tant. Deu ser de sucre vostè, millor dit, de nata.

¾    Dues nates li fotreria jo, desgraciat! Fixis, quasi no puc caminar. Apa, digui’m el seu nom i, el numero del DNI i, cridaré al guàrdia.

¾    Sap què! Adeu, que arriba el meu metro.

¾    Escolti, les seves dades!

¾    Vostè deu estar aquí, només per queixar-se. Es que no té casa on molestar a la dona.

¾    Ja el fotre jo, amb la seves amenaces

¾    Adeu, no sigui que li trepitgi un altre cop. 

Tota un vida de segon ordre en una estació de metro. 

Fa molts anys que no baixo a la capital, desitjo hagi canviat tot, però tinc força dubtes. Els humans, som humans i, això no és qualsevol cosa. 

Miquel Pujol Mur