Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 14 d’octubre del 2015

L’ESCAMBELL.

TALLER D’ESCRIPTURA.

Damunt de la taula hi ha un escambell bastant nou de fusta. Ha de servir com inspiració per un treball d’escriptura creativa.  

Caram! Quina sort he tingut,  m’han regalat un escambell de fusta malgrat la meva alçada. 

Serà una indirecta per que cada dia vaig més encorbat. Ai! Els anys que pesen com una llosa damunt la meva esquena. 

Però potser em serà força útil aquells dies que les cames em fan figa per pujar al cotxe. O per fer la punyeta al més baixets, quan els hi tregui aquest escambell del maleter del cotxe per ajudar-los a pujar. 

Tot d’una el torno a mirar. Aquest cop no vull trobar parts positives ni negatives, cap so de revenja ressona en l’interior del meu pit. El sospeso i veig que malgrat és una mica pesat  és fàcilment sostenible i em pot servit com arma defensiva. 

No tot a la vida és blanc o negre. Dins l’anima més fosca pot haver un bri de bondat. També l’escambell i una mica d’ingeni pot ser molt útil. 

L’observo i m’adono que encara conserva la cobertura plàstica per no malmetre la fusta. No és un mal regal però com leiv motiv per crear una bella pàgina on els garagots tinguin un significat poètic o almenys estimulin els pensaments de l’escriptor i dels llegidors tampoc té gaire a dir. 

I si faig servir l’escambell per un tema d’assassinat...
O per una declaració d’amor a una formosa xicota asseguda al  esc...
O si el faig servir per salvar a l’enamorada... 

Quantes qüestions desaprofitades per utilitzar l’escambell. 

Miquel Pujol Mur.