Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 12 de gener del 2022

LA VISITA TAN ESPERADA

 L’avi és assegut a la sala de visites. Espera impacient al seu net Joan. El fill gran del seu fill i que ha seguit la saga familiar de conservar el nom de pares a fills. A l’avi li apeteix tornar a veure el Joanet perquè li recorda la seva pròpia imatge amb quasi seixanta anys menys. 

Però aquesta vegada a primera vista ja queda desil·lusionat. On han anat a parar els cabells negres plens de rínxols que sempre recorda?  El seu net porta el cap tallat tot igual i com si li hagués passat la segadora per sobre. Va vestit amb uns pantalons mig trencats i una samarreta amb un home llengut pintat a sobre. L’avi s’esgarrifa, al veure que el noi li atansa la mà.

¾    Hola Joan, com estàs! – el tuteja el net.- Et tracte bé aquesta genteta?

¾    Home Joan, què vols que et digui no estic gens malament.- Respon l’avi.- Són agradables en general i, fins i tot, algunes de les infermeres són molt simpàtiques.

¾    Una cosa avi, ara no em digui Joan, jo sóc el Ivan. Així en rus. Estava cansat del Joan traspassat i antiquat.

¾    Ah, bé. Què hi farem. Temps moderns, no? Però escolta no em fas una abraçada i dos petons com abans.

¾    Va tio, no siguis carca. Ja soc gran! Els homes no es petonegen, això, les noies.

¾    Però he vist a la tele moltes abraçades entre nois i, fins i tot petons.

¾    Avi, això era entre amics i amigues. Mira ara ens saludem així. - fa tota una sèrie de gestos amb els braços  i les mans  fins encaixar la mà. 

El Joan, l’ avi de cop li fa mal l’espatlla del mal gir i la tibada.

¾    Eh, que mola, tio? 

Surten al pati i s’asseuen en un banc. El matí és agradable i solejat. El noi es posa unes ulleres fosques, treu un telèfon força gros de la butxaca i maneja els dits per sobre la pantalla. I poc després riu.

¾    Què és divertit?- pregunta el vell.

¾    És “xulissim”. M’ho ha passat l’Elen.

¾    Ah! Que és la xicota?

¾    Xicota, novia, quina forma més antediluviana per dir mossa.  La d’ara i ja veure’m quan acabarà. 

L’avi calla. Cada cop entén menys el món. Poc després el noi torna a riure. L’avi s’atreveix a dir-li:

¾    Què, un altre missatge de l’Elen.

¾    No és un joc que m’han passat. Un  joc. Si un de matar monstres. Sap què avi! Com que veig que no entén la gent d’avui dia i veig que està força bé  de salut me’n vaig. Tu, amb els de la seva generació t’ho passaràs més bé. I jo amb els de la meva, també. 

I li ofereix el puny com a salutació.

¾    Adeu, tio, fins la propera.

Marxa tot capficat amb el telèfon. 

L’home resta assegut i sense entendre res del motiu de la visita. Per què venir-lo a veure si no li ha fet cap abraçada, ni li ha explicat res. Només ha esta jugant amb l’ordinador. Tal vegada per a complir un expedient.

 Miquel Pujol Mur