Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dilluns, 5 de novembre del 2012

EL POT DE VIDRE.

TREBALL DEL TALLER D’ESCRIPTURA.
El pot de vidre és damunt la taula del menjador. Me’l miro i l’obro per olorar el seu contingut. L’olor em fa pensar en certa cosa però sense saber ben bé què. 

Me l’acosto més al nas quasi ficant-lo dins el pot però les dubtes encara se’m fan més grans. No aconsegueixo identificar quina cosa podia haver estat dins el petit pot de vidre.   

Com sóc molt curiós i ja a l’haver obert la tapa he fet una cosa inadequada em decideixo i introdueixo el dic, primer sec, la qual gestió en deixà tan mal informat com abans. Després ja tafaner/tafaner em mullo el dit del mig (escric dit del mig perquè això de dir-li dit del cor no em sembla apropiat) i ressegueixo el fons de vidre. Oloro el dit i finalment el llepo i res de res no endevino que deu haver estat dins el pot. 

Desesperat ja què em considerava un bon endevinador, tastador o tasta olletes, a més de totes les paraules adients i amb el mateix significat, finalment llepo amb la llengua l’interior. I res un cert sabor salat, a més d'una certa olor però no puc saber quina cosa havia dins. 

Poca estona després la punta de la llengua em comença a picar. Sense pensar-m’ho prenc un got d’aigua, l’omplo, me la bec i immediatament una fortor i amargor m’omple la boca. 

Sento passar la nena xica de casa que somica i crida a sa mare tot dient:
¾    Mama, mama que has fet del pot on guardava la granoteta vermella que vaig trobar al bosc. 

Miro el potet de vidre, els ulls entabanats, i amb una barreja de por i ràbia. Podia ser que l’amfibi fos verinós. 

La cara se’m transfigura, respiro malament i se m’asseca la boca. M’assec a la butaca i sento la resposta de la mare que m’esglaia.
¾    Era morta i feia suquet. Per això l’he tirat al wàter. 

La nena plora i jo quasi tinc un instant de desmai amb unes basques immenses. Al cap d’una estona revifo i agafant el petit envàs de vidre l’hi porto a la nena xica. 

Miquel Pujol Mur.
Berga, 30/10/2012.