Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dilluns, 19 de novembre del 2012

MENTIRAS DE VERANO.


He llegit la novel·la “Mentiras de Verano” de l’autor alemany Bernhard Schilink (1944) editat per l’Editorial Anagrama i traduïda per Txaro Santoro. 

L’obra consta de set relats breus que em van agradar per què tracta de les idees intimes de les persones i les seves obsessions. 

L’amor que neix improvisadament en unes vacances però quan cadascú torna a la seva realitat pròpia es veu la dificultat de sortir del cercle de la rutina habitual. 

De problemes d’una parella que volen casar-se i les diferents relacions socials i sexuals són una trava per aconseguir una relació estable. 

De home possessiu que tem perdre la dona i el fill donat l’èxit com escriptora de la seva parella. Els encercla i els incomunica del món volem controlar la seva vida. 

De la mania persecutòria d’un veí de viatge que ens vol explicar totes les seves vivències i sofriments. 

De l’home que fa una reunió familiar per conviure tots plegats abans d’acomiadar-se per darrera vegada per haver contret una malaltia greu. 

El fill que vol comunicar-se amb el seu pare i busca com excusa un concert de J.S. Bach.  Emotiu i real. 

Dels somnis de una dona gran que recorda amor de joventut i la realitat de la seva vida. 

L’escriptor exerceix de jutge i crec que la inspiració va envoltada per la realitat coneguda en el exercici de la seva professió. 

Cercant dades sobre el llibre i l’autor m’he trobat en l’agradable sorpresa que entre les seves obres n’hi ha la titulada “El Lector” un gran èxit publicitari en Alemanya i traduïda a trenta idiomes. Un gran best seller internacional i amb múltiples premis en el seu país, Itàlia i França. 

Recordo “El Lector”, que vull llegir, perquè em recorda la pel·lícula amb el mateix nom que em va impactar molt. 

Us recomana des de la meva petita cultura llegiu aquesta obra “Mentiras de verano” per passar una estona veien com de difícils i complexes són les reaccions humanes. 

Miquel Pujol Mur.
Berga, 14/11/2012.