Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 13 de març del 2019

LA METAMORFOSI II


Tinc gana, però no hi ha res a casa que m’atregui. Aprofitant-me d’una finestra oberta, fujo a la recerca de menjar. Escolto el soroll d’un tret. Una munió de perdigons passa prop meu. Pobre llogater, encara no l’havia pagat el preu acordat pel pis.

Ha passat cert temps. Malgrat tot, el meu pensament encara enyora la meva vida humana. Però cada cop, els records van difuminant-se en el transcurs del dia a dia. Ara només volar, buscar menjar i viure sense deutes ni quimeres.

Els meus nous companys  voladors em mirant malament ja que malgrat ser com ells noten certes diferencies que els fan dubtar de la meva realitat . La meva nul·la experiència pescadora. La meva manca d’interès en cabussar-me dins l’aigua. El meu mínim desig de parella i no tenir cap idea per fer un niu. Espero que amb temps aprendre aquests  necessaris menesters per un ocell. 

Per cert, he trobat un bon lloc on niar. Dalt d’un edifici modern. Hi ha un colomar abandonat. Pobres coloms, si s’atrevien a tornar, amb un cop de bec, els faria trossets. Com deia, el lloc té una vista fabulosa. Dues senyores joves i atractives, cada dia em porten aigua i menjar. Fins i tot, m’han fet un petit cobert, per si plou. Estan més contentes. Sempre que venen em saluden cortesament. Al marxar, em diuen sempre adéu amb la mà d’una manera una mica figa. Què li farem! Tenen una perruqueria d’alto “standing” a la planta baixa. El seu darrer gest a l’anar-se’n és fer amb la mà la forma de volar d’un avió.

Jo ja ho sé el que volen dir. Quan surt una clienta acabada de pentinar em deixo caure com un avió supersònic. Amb les urpes els hi destrosso el recent pentinat cabell. En altres ocasions amb una bona tifa n’hi ha suficient. Tot depèn del color del llum que s’encén al passadís.

Sé que tenen molta feina i quan la clienta és mesquina, m’avisen. Tot depèn de la propina que deixen. Si no, han fer-se de nou la permanent.

Miquel Pujol Mur