Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 20 de març del 2019

SI JO FOS UN LLIBRE


Darrerament la lectura no m’apassiona gaire. La raó no la sé. Potser a la meva edat l’escriure ha fet perdre el llegir. Amics, no feu aquest somriure picaresc, ja sé que el meu escriure és una mica rocambolesc. No dono en una a dretes i a més sembla que ho faci a propòsit.

Si jo fos un llibre contindria múltiples relats de diversos temes. Ja ho sabeu que el meu pensament és una mica caòtic. Com a bon Aquari, m’agrada variar contínuament, allò de segons bufa el vent se’n va la barca.

Però sí de veritat fos un llibre no voldria mai enganyar a ningú. Seria un llibre de pàgines dels colors de l’arc de sant Martí. O com les flors que segons el color, volen dir diferents sentiments.

·         Verds suaus per a coses de naturalesa.
·         Gris fosc, quasi negre per relats d’assassinat o sanguinaris
·         Grocs, com a símbol de l’amor apassionat.
·         Gris  clar, per a pensaments o records
·         Blau cel, per a records agradables
·         Blau marí per als de viatges.
·   I vermell radiant, viu, per temes de ...? Això ja ho sabeu prou, que precisament no sou de la primera volada.

Seria bonic ser un llibre de relats variats, no com aquests que des del principi narren un sol argument que dura vuit-centes pàgines.

Els llibres han de ser, pel meu gust lleugers i fàcils de llegir i això mateix m’agradaria ser: Un llibre amè, no una enciclopèdia del saber, carregosa i feixuga.

Retorno al tema dels colors. M’agradaria ser un llibre de colors canviants segons el desig del lector.

Però no, no vull marcar de colors tot el meu llibre. He canviat la meva opinió, cosa bastant sovint en un Aquari.

Només voldria ser un llibre lleuger de portar, poques pàgines i de format butxaca. Fàcil de manejar i fàcil de guardar. Dins, uns plecs de fulls en blanc. Per què tothom pugues llegir el seu tema desitjat en el moment oportú i no hagués de canviar mai de llibre. Ja que la imaginació dels humans és infinita.
    
Miquel Pujol Mur