Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 27 de novembre del 2019

L’HERÈNCIA IV

4.-  L’ESCÀNDOL

La Isabel veu entrar la Marta una mica capcota. Li vol ensenyar un paper que ha retallat d’una  revista. Quan la Marta s’ha tret la jaqueta i l’ha penjada se li apropa i li diu;
¾     Éreu vosaltres., oi? Que us va passar?
¾     Ai, senyor! Quines coses ens van succeir. Mira provant i provant noves posicions, ja anàvem per la cinc-cents. Sí, la cinc-cents. Hem portat uns dies molt enfeinats. No et fixaves la cara que feia als matins a venir a treballar? Tu no saps el que esgota. Ara dreta, ara ajupida, ara de costat. Ens ho vam agafar seriosament, com si volguéssim batre un rècord. A més jo pensava en tu, per deixar-te’l, tal com vam quedar.
¾     Continua, continua, ja sé que ets una bona amiga.
¾     Doncs estàvem en plena feina, braços i cames entortolligats per aprofundir més, quan de sobte a l’Oriol li va agafar una forta lumbàlgia. De tan difícil que era la posició.
¾     Pobre Oriol!
¾     Pobre Oriol i pobre de mi. No havia forma de sortir-nos  del nostre nus. Ell cridava de dolor, jo suportant la incòmoda posició i el seu pes. Vam estar quasi dues hores intentant deslligar-nos, però no va hi va haver solució.

En aquest punt de la conversa entre l’Oriol a l’oficina. Camina recolzat amb un bastó i amb aires d’esgotament. Les dues dones se li apropen. La Marta li acarona la galta. La Isabel li  porta una butaca. S’asseu amb aire de dolor i deixa anar un petit gemec. Mossegant-se els llavis, calla. Llavors la Isabel pregunta:
¾     Aleshores?
¾     Aleshores?- repeteix l’Oriol- Quan desesperats ja no podíem més, jo ja plorava de tant mal i ella somicava avergonyida pensant com ho faríem per en sortir-nos-en. Cada cop que ens movíem semblava, ben bé, com si ens trenquéssim. Finalment vam poder agafar el telèfon i demanar ajut. Els del motel ho van veure tan difícil que varen trucar a urgències.
¾     Llavors ha vingut l’ambulància amb tots els llums encesos i algun malparit deu haver avisat a algun fotògraf. A l’hospital tampoc sabien com desfer-ho. Un provava per un costat i, un altre per un altre. Imagina’t la situació: despullats damunt una llitera i que et vagin remenant allò tan íntim. 
¾     Jo, em moria de vergonya.- Afegeix la Marta
¾     Coi, i jo! Que creus que pel fet de ser home m’agrada ensenyar els atributs a tothom.
¾     Havíeu pres alguna cosa. - pregunta la Isabel.
¾     Un reforçant per animar-nos. Feia tants dies que practicàvem tan  repetidament. – puntualitza la Marta.

L’Oriol continua el seu relat.
¾     Al cap d’una estona que se’ns va fer llarguíssima va venir el ginecòleg de guàrdia, s’ho va mirar. Molt ben mirat certament, tal vegada massa. Ens va posar una injecció a tots dos. Ens va ruixar amb un esprai oliós i ...  
¾     I, què? - pregunta ansiosa la Isabel.
¾     Va semblar ben bé com si s’hagués destapat una ampolla de cava.
¾     Una ampolla de cava? No ho entenc? Què voleu dir?
¾     Va fer “pam” i vam quedar lliures.
¾     Ostres, quina aventura!
¾     Jo ho pots ben dir- responen a l’uníson la Marta i l’Oriol.



Miquel Pujol Mur