Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 29 de novembre del 2019

L’HERÈNCIA V

5. SI HI HA AMOR TOT POT ACABAR BÉ

Ha passat cert temps, potser mig any, d’aquells fets. L’Oriol ocupa els despatx del Cap. L’anterior director per tapar l’afer de les despeses abusives ha arribat a un acord amb gerència i s’ha jubilat anticipadament. L’Oriol ha pujat d’escalafó i és el nou director de la sucursal.  La Marta i la Isabel són en un despatx adjunt i comenten entre elles. Hi ha una nova recepcionista.
La Marta ensenya el dit anular a la Isabel, on llueix un anell força vistós.
¾     Mira Isabel em caso amb l’Oriol. Després de tantes proves hem decidit casar-nos.
¾     Me n’alegro perquè les vau passar morades amb el llibre.
¾     Sí, malgrat tot, va ser una benedicció. Gràcies a ell vam salvar-nos de ser acomiadats. I també el teu ajut en el tema de les despeses.
¾     El llibre, us va salvar?
¾     Sí. No saps la morterada que ens en van donar, era un dels originals més buscats.
¾     Caram! Mai m’ho hauria imaginat, em semblava més aviat una cosa de broma.
¾     Què dius!  Amb el que ens van pagar vam comprar accions de l’empresa, un petit xalet i ara, ens casarem.
¾     Quina enveja que em feu. I tot per un llibrot vell i atrotinat.
¾     Tu no saps el que explicava. Ai, Isabel, amiga, com va el teu matrimoni?
¾     Millor! Finalment, al meu home se li han passat les dèries i, encara que endeutats, anem bé. Com que no em vas deixar el llibre!
¾     Mira Isabel, et passo unes fotocòpies que vaig fer pensant amb tu. – Diu la Marta, tot donant-li una carpeta. - Aneu amb compte, és perillós. I a més és engrescador. Seny!

Miquel Pujol Mur