Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 24 de gener del 2020

TITANIC II

Però al matí, quan els senyors de primera categoria encara dormien la gran festa de la nit anterior, van pujar a coberta.

El dia era esplendorós. El vent ens acariciava la cara. L’aire marí ens despertava mil noves sensacions. Tenir-la al meu costat allunyava tots els meus mals auguris d’aquell nou país, que desconeixia. Vam recórrer tota la coberta, amunt i avall per despertar els nostres sentits. També, les nostres cames obligades a estar encongides pel poc espai de la bodega on viatjàvem.

A la nit, després de sopar vaig dir-li:
¾     Pugem altre cop a coberta. Som tants, aquí tancats, que no es pot ni respirar. 

L’Erika va accedir, sense fer-se esperar, i aquesta va ser la nostra salvació. Vam veure com el navili xocava contra el iceberg. Vam escoltar el frec de l’acer de la nau contra la muntanya de glaç.  Ràpidament el casc va decantar-se com volent submergir-se en la freda aigua. Vam sentir les alarmes sonant. Les sirenes xiulaven a tots els vents demanant auxili. Tothom semblava haver perdut el judici. Corria la gent amunt i avall, espantats i sense cap ordre. Va ser tan violent, el cop que vam sortir empesos dins el mar. Abraçats fortament ens protegíem. En el desordre, ens donaven per perduts. Les nostres forces minvaven ràpidament. El fred s’apoderava dels nostres cossos. La ment ja no raonava. Abraçats ens enfonsàvem definitivament. De cop, un braç poderós ens va enlairar i pujar a un bot salvavides. Sempre pensaré que va ser el braç del mateix Posidó que veient el nostre amor, va tenir compassió de nosaltres. Molt després, no sé quan, ja havia perdut tota noció del temps, un altre navili ens va recollir.

Fa molts anys d’això. Però, va ser el succés que sempre em fa esgarrifança, pensar-hi. Malgrat la basarda del seu record, estic content. Ja sé llegir i, fins i tot, escriure. L’Erika me’n va ensenyar i la nostra vida ha estat completa. No ens van regalar res, al nou món. Ara, ja vells, veiem als nostres nets córrer pels carrers d’una petita comunitat de l’interior d’aquest nostre país.

En un prestatge de la nostra llibreria tenim dos exemplars, un del conte de la “Blancaneus” i l’altre del “Gat amb botes”. No són els mateixos, aquells van enfonsar-se amb el Titànic, segurament rauran encara en la seva bodega, amb els nostres equipatges. Però són el record d’aquella nostra primera aventura. Han servit també per ensenyar a llegir als nostres fills i néts.

Miquel Pujol Mur