Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 10 de juny del 2020

ANAR DE BÒLIT I (RELAT GORE)

La sala de judicis està plena de gom a gom. El públic lluita per aconseguir un seient el més a prop possible a les primeres files de  l’estrada. Ha estat un homicidi que ha omplert moltes pàgines dels diaris, per seva ressonància a nivell ciutadà. Assegut en una cadira l’acusat resta quiet, mirant-se les emmanillades mans. No fa cap moviment i sembla aïllat de tot el soroll de la sala. No té res de particular: és un home normal, de mitjana edat, alçada igualment mitjana i, una cara sense cap tret que el diferenciï d’un altre milió d’homes. Un home anodí, impossible de reconèixer en qualsevol lloc.

En aquestes s’obre una porta i entre el jutge. S’asseu, dona un cop de maça damunt la taula i demana amb veu forta i alta.
¾     Silenci! Si no, faré buidar la sala. No ho repetiré més.

S’aixeca l’uixer i proclama:
“Judici per l’homicidi de la senyora Engràcia S. Presta declaració l’acusat Sr. Baldiri P”.
¾     Sr. Jutge, miri jo aquell dia estava desesperat. Tot em sortia malament, i és que fa una temporada que vaig de bòlit. Al llevar-me, de bon matí, em vaig ensopegar amb la vitrina del menjador. La dona em fa fer mil crits. Una cridòria espantosa, fins i tot, el veïns del pis de dalt, picaven de peus, esparverats. Els havíem trencat el son. Els pobres no van poder dormir més. Clar, eren les cinc del matí, quan els vam despertar. Després baixen mig adormits, per la escala. Aquest és el millor moment del dia.   

¾     Sí, quan baixen fent ensopegades, mig adormits, amb la maleta en una mà, l’esmorzar a l’altra i amb uns ulls com a plats. Aleshores els poso la corda, estimada corda, als graons. I clar s’entropessen i cauen escales avall. La corda no la veuen mai, soc molt ràpid en retirar-la. Sempre, n’hi ha algun que es trenca la cama o el braç. Si tenen sort amb un bon morat passen. Llavors sí, diligent els dono socors. Sempre cau alguna petita gratificació, al cap del mes. Sí, quan passo a recollir el meu petit sou mensual.

¾     Llàstima que els veïns no duren gaire en aquest bloc. Acaben pensant que hi ha malastrugança. Però això només els passa al veïns garrepes. Els que paguen bé, no cauen mai. Com que son pisos econòmics sempre hi ha nous inquilins.

¾     Però aquell dia va ser paradoxal, horrorós. Com he dit, anava de bòlit, de bon matí ja la primera esbroncada de la dona. Després, em va tornar a escridassar quan em va caure la tassa del cafè amb llet pel terra. Aleshores, va començar amb el seus retrets habituals

Continuarà ...

Miquel Pujol Mur