Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dilluns, 29 de juny del 2020

RETROBAR-SE AMB EL PASSAT III

Hem pujat a l’ascensor i hem premut els botons. Ella anava a novè i jo al dècim pis. La Mónica, mirant-me als ulls m’ha fet aquest comentari:
¾     Si fos una pel·lícula et convidaria a la meva habitació. Encara amb més motiu al  retrobar-nos després de tant temps i amb el que hem estat. La nostra relació no va quedar mai trencada en cap moment. Podríem dir que va quedar en un “stand-by”. Però Marc, he de dir-te que en aquests moments no estic preparada per començar-ne cap de nova. No he fet net de la meva separació. Els tràmits han estat horrororos i les acusacions mútues, també. Tinc el teu número de telèfon i tu tens el meu. Crec que podríem quedar en veure’ns i potser recomençar el que va quedar parat. Jo guardo bons records d’aquell temps i crec que tu també. No correm, i poc a poc, anem fent un nou camí. M’ha agradat força que ens trobéssim.

M'he adonat en la seva forma de dir-m'ho que a la qüestió ja li havia fet mil voltes en el seu pensament. Vam donar-nos la mà i em va fer un petó a la galta. Sense dir-nos res més, no vaig trobar les paraules adequades en aquell moment, va obrir-se la porta de l’ascensor i va marxar buscant en la bossa la targeta per obrir la porta de la seva habitació.

Sincerament no sé què em va succeir al veure-la caminant pel passadís enllà. No m'hi vaig poder resistir i en quatre passes vaig arribar a la seva alçada. La vaig abraçar i li vaig fer un petó als llavis. Ella em va respondre amb efusió. Però vaig veure una guspira de dubte en els seus ulls i no vaig voler continuar. Vaig separar-me d’ella i amb la mà li vaig fer un estrany gest de salutació i vaig dir-li:
¾  Tens raó. Potser hem d’anar amb més calma, com tu dius. No hem de construir damunt de falsos fonaments. No trigaré gaire a trucar-te. Els records tornen a ser vius en el meu cor. Et trucaré molt aviat.

Amb aquestes paraules vaig tornar a l’ascensor. Després d’una nit d’insomni, a l’endemà ens vam veure d’esquitllada a l’estació. Cadascú agafava el seu tren, que anava en direcció contrària. Només vam tenir temps d’alçar les mans en una salutació d’acomiadament i de bona amistat.

Assegut en el vagó del tren he llegit un proverbi japonès que diu: “Existeix una porta per on pot entrar-hi la bona sort, però tu en tens la clau".

Pensatiu m’he dit: té tota la raó, la bona sort en aquest cas equival a esperança i potser és el primer pas de la felicitat. Actualment, la clau d’aquesta porta, és el número de nou xifres del telèfon, de la Mònica.

Miquel Pujol Mur