Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 18 de novembre del 2020

RETENCIONS I MÉS RETENCIONS I

 El cotxe és davant del portal a punt per iniciar la sortida. Jo, el Pere, conductor i propietari del vehicle m’he llevat d’hora per poder marxar amb temps suficient, però ens manca un dels convidats. Som tres, amics de tota la vida, que volem fer una sortida a buscar bolets. El companys que m’acompanyen són, el Xavier que fa una estona que estem parlant mentre esperem a l’Andreu que encara està per arribar. Impacients mirem i remirem la cantonada, per on ha de venir el company. Ja ho saben prou, l’Andreu té una” pachorra que se la trepitja”. Sempre arriba el darrer i a més sembla que ho fa expressament, camina lenta, lentament i a poc a poc, com fa per a tot. Bé, menys a l’hora de menjar, aleshores és el primer a taula i el que endrapa més. Els amics ho sabem de sobres i sabem que arribarà almenys deu minuts tard. Immutable, com sempre, ens saludarà amb un amable.

¾     Bon dia!!! Ja m’espereu? Nois, que matiners que arribeu a ser. Sincerament és que sembla que aneu esperitats. Quan vulgueu marxem.

¾     Va calla i puja d’una vegada! – diu el Pere, però sense emprenyar- se perquè sap que sempre ha estat igual- On vas amb aquesta cistella tan grossa! No ens cabrà  al maleter!

¾     Ah! Però no anàvem a buscar bolets? Ai, mare meva! Que voleu tornar a aquell lloc on mai en trobem?

¾     Pugues d’una vegada o et deixem?

¾     D’acord. 

Poc després en sortir del poble a la C-26 i en direcció a la Cerdanya una cua impressionant de cotxes els fa deturar. El Xavier exclama, tot enfadat.

¾     Aquests pixa-pins és veu que no saben com escapar de Barcelona. Vinga! Tots a la carretera i a la muntanya a respirar una mica d’aire sa i a contaminar-nos a nosaltres.

¾     Xavier! – mira de posar pau el Pere.- Aquesta gent molts eren de poble com nosaltres i van marxar a la capital per a treballar. Nosaltres si que som els afortunats de viure en un lloc tan bonic.

¾     Frena! Frena! No veus que aquest frena. Et ficaràs a sobre.

¾     Calma! Calma! Ja el veig i he parat a temps. No em posis nerviós.

¾     Escolteu vosaltres dos els de davant, què arribarem aviat? Tinc gana i em podria menjar un entrepà que porto. – Pregunta l’Andreu.

¾     No! No! Ja t´he dit mil vegades que dins del cotxe no es menja! La bronca que em faria la Neus.

¾     Tu sempre amb l’excusa de la teva dona. Et té ben agafat! Sembles la seva titella.

¾     Tu, calla i dorm. I deixeu-me conduir tranquil. De Guàrdia Civil vigilant-me ja me’n fa el Xavier. Tu, Andreu, maco, dorm, ja et despertaré en arribar. 

Dit i fet, l’Andreu s’adorm i he pogut conduir el cotxe més tranquil. Bé, això de tranquil, ho deixaré a mitges perquè aguantar el meu copilot també té mèrit. Sincerament, escoltar el Xavier és pesat i a més, és reiteratiu. Poc  a poc, xino-xano per fi hem arribat a lloc. 

Continuarà ... 

Miquel Pujol Mur