Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 20 de novembre del 2020

RETENCIONS I MÉS RETENCIONS II

 Només ens ha faltat arribar a destí i trobar-nos que corba sí, i corba també hi ha un cotxe, quan no dos, aparcats a la vora de la pista de terra. El Xavier sense baixar del cotxe ha murmurat:

¾     No poden haver-hi bolets per a tots. On va tanta gent. 

Jo he explorat un tros proper i he vist que no n’hi ha ni de dolents. Per acabar d’adobar la malla llet, l’Andreu, golafre a més no poder, en veure un home que anava amb un cistellet, amb una dotzena escassa de rovellons li pregunta:

¾     Escolti, mestre, on els ha trobat.

¾     Allà sota el pi. N’hi ha molts, jo, amb aquests en tinc prou.  

Innocent com l’Obelix, i afamat com el personatge de còmic, l’Andreu corra i sense adonar-se de la riera ni del fangar. De rovellons, ni un, però ha tornat amb les sabates i els pantalons plens de fang fins als genolls.

¾     Com me’l trobi!- amenaça- Li faré una cara nova. Enganyar-me així.

¾     Ai, Andreu! Que n’ets de ximple. Preguntar a un boletaire, a un pescador i a un caçador on s’ha proveït, és de curts. I tu ets de poble... I no ho saps. 

Resumint la terra malgrat la pluja és seca, després ha glaçat i també nevat. El vent ha acabat de fer la feina. 

Aleshores, què hem pogut fer, tornar enrere, sense bolets, el pobre Andreu amb la roba molla i enfangada. Jo, de mala bava ja que els seients i les catifes són plenes de fang negre i podent. 

Altre cop a la carretera plena de cotxes. Plena de cotxes, amb conductors amargats i sense bolets, com nosaltres. Passa una moto i em gira el retrovisor i peta el vidre. Crido per la finestra recordant-me de tota la seva família. He fet un cop de fre violent i per un centímetre no esclafo el cotxe del davant. Només ens mancava l’accident d’altre vehicle que no ha frenat a temps i ha copejat el cotxe davanter. Els Mossos fan la paperassa mentre els dos conductors estan a punt de pegar-se. 

Per més pena en arribar a casa, tard, després de deixar els dos amics o companys, en un dia com avui em fa pensar si de veritat ho són. Cap dels dos s’ha ofert a ajudar-me a rentar el cotxe empastifat. Cansat, he entrat a casa i m’he trobat amb la dona netejant una grossa cistella plena de rovellons i llenegues. Contenta m’ha mirat i al veure’m la cara no ha volgut preguntar-me res. Només m’ha dit, riallera:

¾     La veïna, la Carme, com que sabia que era sola, ha vingut i m’ha dit: vols venir al bosc de rere casa? Mitja horeta de caminar i omplirem la cistella. Això mateix hem fet i, ja veus.  

Finalment després de totes les malaurances del dia, la cua a la carretera, el vidre retrovisor trencat, el cotxe brut i empastifat de fang, la gasolina gastada, el temps perdut a la carretera i els amics gorrers i l’haver-nos quedat sense dinar de la quantitat de gent a tot arreu, almenys gràcies a la meva estimada esposa Neus, podré gaudir dels sabors dels bolets de la nostra terra. 

Miquel Pujol Mur