Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 30 de novembre del 2022

AQUELLA MUSIQUETA, QUASI INFANTIL II (relat gore)

Crido esparverat, provo d’obrir la porta per fugir i, no puc. No trobo la clau, enlloc. Al meu crit, s’obre una porta, que endevino que és d’una saleta. Dues persones m’agafen dels braços i m’ajuden a entrar-hi. Em giro i els  assenyalo el cos de l’home. 

Ara, sobresurt de la seva esquena, el plomall d’una fletxa. I les meves maletes, al seu costat, tacant-se de la seva sang. Els ho indico, amb els ulls desorbitats, com de boig. Els seus ulls, clars i freds, com si fossin de gel, en miren fixament, sense cap expressió. La veu càlida d’un senyor assegut en una butaca em convida a entrar:

¾    Passi! Passi! Les maletes, ja li pujaran més tard, al seu dormitori. 

Vacil·lant barbuteixo:

¾    I l’home mort?

¾    No es preocupi! És la vida, també el recolliran.

¾    Però és mort! L’han assassinat! Té una fletxa clavada a l’esquena.

¾    Amic meu, tot és relatiu, en la vida i en la mort. Avui, un respira i, demà ja ho deixa de fer. 

Neguitós, vull enraonar altre cop, per demanar una explicació. Quan, de sobte, torna a sentir-se, com si fos una gravació la mateixa musiqueta. Pim! Pam! Pum! I també, de nou, l’afegitó: Tots morts.

 

L’home que m’aguanta el braç dret, sense ni un sospir, davalla al meus peus i, em taca de sang la sabata. Me’l miro i no es mou gens. Una daga, de preciosa empunyadura, com ho mostra la filigrana del seu treball, és inserida al seu costat. La sang de la seva boca, taca la preciosa catifa persa.

 

Cap dels dos homes, demostren cap por. Com si tot fos la cosa més habitual, que morin els companys apunyalats. Són parcs de paraules, indiferents al que succeeix. L’home que m’aguanta l’altre braç m’acompanya fins a una de les butaques. Aleshores, dona unes puntades de peu al cos caigut del company per treure’l de la saleta. Quan és fora de la llindar, tanca la porta. Em pregunta amablement:

¾    Alguna copa per beure. Tenim uns bons licors. per treure’s l’ensurt. 

Ensurt, penso. Estic més a prop de la paranoia, que de beure qualsevol cosa. Miro els finestrals, tan tancats com els de l’exterior. M’hauria llançat de bona gana, contra els vidres per fugir. No em puc escapolir per enlloc. No tinc esperança. Em frego les mans, com si em volgués arrancar la pell. Tremolo i pico de peus, nerviosament. Els meus ulls, cerquen una sortida, que no troben. L’home assegut somriu, i encongeix les espatlles, com dient: Què hi poden fer; és així. 

L’altre home se m’acosta amb una safata i una copa amb d’un licor fosc. Me l’ofereix i em diu:

¾    Ratafia, amic! L’animarà. 

No ho ha acabat de dir, quan s’escolta altre cop la musiqueta infantil i, també la temuda paraula: Tots morts. La safata, cau damunt meu. La boca del complaent home, escup sang, que em taca la camisa, i cau de costat amb una llança que li travessa el coll. Faig un bot, m’aixeco tremolós. Els meus ulls, demostren el meu frenesí neguitós, el principi de una gran bogeria. També escolto els meus propis crits, com si no fossin meus. Com si els emetés un  conill en arrencar-li la pell. 

Continuarà... 

Miquel Pujol Mur