Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 30 de gener del 2019

“PONGO”

Estic força content. No sé si cantar o xiular d’alegria. Em miro al mirall del bany i quedo meravellat al veure’m reflectit. Quin nano més formós que estic fet. El pare em diu que sóc així genèticament, i que no pot haver  res millor que pertànyer a una família de bona raça. I també plena de salut per ser un dels millors mascles damunt la terra.

La mare sempre em diu que sí, que sóc el més eixerit de tots els nois de ll’institut. Però la causa és l’alimentació que ella cuida fins els més ínfims detalls. Que si massa sucre! Que aquestes coses porten grasses insaturades Que si la llet, se n’ha de beure, sí, mes en certa mida, mai sobrepassar-se!  Des de petit m’ha apuntat al gimnàs, tenint contínues xerrades amb els monitors: no me’l feu córrer gaire que es farà malbé els genolls i quan un es fa gran aleshores, ui! No el feu saltar massa, perquè la esquena  es sotragueja i aleshores venen les hèrnies discals i la lumbàlgia. Quantes paraules parlades i parlades amb cada monitor.

Total, com podia ser jo: si era de bona raça. Si era el més controlat en el menjar. Si a més era el més observat i analitzat de tots el meus companys, com podia créixer jo! Simplement una barreja d’Adonis, Hèrcules i Ulisses.

Alt, prim i un veritable atleta. Un xicot que corria per córrer, sense cap interès en guanyar. Que menjava amb un control absolut d’energies, sucres, farines i greixos. A més la meva mare m’ho explica sempre. Pensa fill, que intentar arribar el primer, de vegades és un esforç molt fort i el cos no ho perdona. Un, ha de cuidar-se al màxim.  

Del estudis, també el mateix. Jo no puc dir que no tinc dots per estudiar. Tinc bona memòria, tinc bona retentiva i no em costa gens aprendre’m la lliçó. Però la mare, si veu que estic massa estona llegint o fent els deures, de seguida crida la minyona, perquè em porti un got de llet i les píndoles de les vitamines.

Amb les noies, vaig bé. Tinc moltes amigues, i més d’una em diu que m’estima molt. Sóc baronívol,  amb bona presència i no tinc enveja de cap d’aquests models que surten pel televisor. A més sóc xerraire, gens modest i explico acudits per fer riure les mosses.

Darrerament he escoltat alguna conversació entre noies que deien: és una mica “pongo”. M’ha sorprès perquè aquesta parauleta no l’havia escoltat mai. Però parlant de mi, deu ser una cosa bona. Segurament el punt màxim de la perfecció feta home.

Avui dia de Reis sé que els meus pares em preparen una sorpresa. Ja ho sé, un cotxe i com que som de casa bona, serà un bon cotxe. Per arribar a la Universitat i deixar esmaperdut a tothom. Ja m’ho imagino: arribar a l’aparcament, un bon cop de frens, allò que surti polseguera per tot arreu, aleshores un bona accelerada per fer rugir el motor com un lleó i que tothom se n’assabentí. Un cop de volant, el cotxe farà mitja relliscada de rodes i entrarà al forat entre els altres cotxes, cop de fre, xisclar de pneumàtics i baixaré donant voltes a les claus entre els dits. Quin espectacle!! Gaudeixo només de pensar-hi.

Els pares m’esperen a la porta de casa, la mare em tapa els ulls amb les mans i sortim al jardí. Estic neguitós. Per fi la mare treu les mans dels meus ulls.

Què és això? Un “Ibiza” dues portes, nou això sí. Però a més, dièsel. Però aquest cotxe on el “PONGO”. Mireu quina essa de Seat més trista davant el morro; jo que volia una airosa efa de Ferrari.

Miquel Pujol