Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 25 de setembre del 2020

ÉS MILLOR RESTAR CALLAT I SEMBLAR BRÈTOL, QUE PARLAR I ACLARIR ELS DUBTES DEFINITIVAMENT. G. MARX

          2. TARDA FAMILIAR 

Jo m’esperava alguna cosa, com una bufetada o una mala paraula però abans que reaccionés, va replicar la meva filla.

¾     Homes! No serviu per a res! Com t’atreveixes a insultar a la mare, babau de merda. 

Aquelles paraules van ser com el detonar del soroll d’un petard quan explota. Vaig donar un altre cop de puny  a la taula i vaig respondre a la meva filla

¾     Tu Sònia, potser que callis i miris de fer alguna cosa més positiva a la teva vida que escalfar la cadira de la classe, pintar-te com una pepa i anar-te de “botellón” . Això, que li dieu ser modern! Saps com acaben  les cries com tu? Amb un marrec a la panxa. I aleshores que ho suportin els pares.

¾     Papa! - Va xisclar el Joanet, el meu fill petit. 

Aquell dia per una vegada en la meva vida vaig rascar el meu budell podrit de anys i anys de callar i, mirant-lo vaig acabar dient-li:

¾   De Messi, només n’hi ha un, i a tu de futbolista no t’hi veig cap futur. Estudia nano i potser faràs alguna cosa bona a la teva vida. 

Per acabar d’emmerdar la situació, ja prou tensa, només faltava el meu cunyat i la seva dona, la “madame” melindrosa. Ho era tant que sempre  semblava que estigués apunt de desmaiar-se. Com si mai a la vida hagués trencat un plat.

¾     Però merda seca!- em va insultar am els ulls vermells de sang. - Com t’atreveixes a recriminar res a la meva família si no tens on caure’t mort amb el teu sou del Banc i les maleïdes hores extres.

¾     Això, mateix Pere.- Vaig contestar-li.- Treballo al Banc i malgrat saber que vas en un cotxe car i tens una torre amb piscina i us n’aneu de vacances al Carib, mai t’he dit res. El que no sé és com pagaràs totes aquestes coses. Saps ben bé que els teus números rojos es tornen lluminosos i si no fos pel pare de la bleda de la teva dona estaríeu al carrer demanant almoina. Molts negocis i cap benefici, Només “fardar” i viure a costa dels altres. 

I després tot això, aldarull de gent cridant, alguna amenaça del meu cunyat. La meva sogra ajaguda al sofà. La meva dona fent-li ensumar aiguanaf.  El meu sogre no sé ben bé què va forfollar, i va marxar a fer la partida de cartes amb els seus amics. La cunyada “finolís” plorant desconsoladament a l’espatlla del seu malversador marit. La meva filla va tancar-se a  la seva habitació i el noi va marxar a jugar a futbol amb el seu equip. Total, per una vegada a la meva vida que vaig dir el que pensava! Ep! Això no és de cap manera ser brètol, només és simplement, dir la veritat i alliberar-se de tantes insolències i menyspreu. 

Observo el meu actual apartament: una minsa cuina menjador, una habitació amb un llit  i els serveis. Res més, però respiro alleugerit. Mai més callar i empassar-se tota la malvolença de tots. 

Sóc lliure!!! 

Continuarà... 

Miquel Pujol Mur