Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 9 de setembre del 2020

TANGO DELS ENAMORATS V

Vaig demanar autorització. En devien molts dies de permís i hi vaig anar. A l’arribar al poble el primer de tot va ser visitar el cementiri a deixar un ram de flors sota la làpida de l’Elena. Em vaig agenollar, vaig plorar i resar per ella i també per què negar-ho per mi. Vaig espiar la hisenda i vaig veure el nen. No hi havia cap dubte era la viva estampa meva a la seva edat. Una criada va cridar-lo: Joan (en català amb accent argentí) i vaig comprendre que el nom havia estat l’única condició imposada per la mare abans de morir.

Aquella nit un tren va retornar-me a Buenos Aires i pocs dies després tornava a embarcar. Què podia oferir-li jo, un simple mariner. Vaig tornar en diverses ocasions. Sempre aprofitava uns dies per anar-hi i per posar un ram de flors a la tomba de l’estimada. Vaig adonar-me que l’home estimava al meu fill com si fos seu. Al cap dels anys també va morir i el meu fill va ser amo i senyor de les terres i les cases. Va casar-se i en la darrera ocasió el vaig veure jugar amb un parell de nens. Els anomenava: Joan i José.

Faig un petó a la fotografia i al record de la dona que va omplir d’amor i passió la meva vida. Poso un tango en el tocadiscs i les seves notes em fan plorar. Miro altre cop la foto amb enyorança. Li faig un altre petó i la guardo dins la caixa. Escolta la lletra del disc:
Vivir con el alma aferrada
A un dulce recuerdo
Que lloro otra vez.

Un diablet punyeter em parla a cau d’orella:
¾     Fes una còpia i envia-li al teu fill. Que sàpiga quina és la sang que batega en el seu cor.

Un àngel bo em diu a l’altra:
¾     Deixa-ho estar, no guanyaràs res i podries embrutar la memòria d’una mare.

Finalment guardo definitivament la caixa en un caixó.

Anys més tard  vaig trobar en l’amiga de l’Elena la companya que sabem tota la nostra història, va saber recollir totes les restes del meu naufragi sentimental  i reconstruir la meva vida.

Continuarà ...


Miquel Pujol Mur