Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 4 de setembre del 2020

TANGO DELS ENAMORATS IV

Van passar força anys abans que tornés a desembarcar al port de Buenos Aires. Quan hi arribava preferia quedar-me a bord, fent feina de reparacions i control de màquines, que posar els peus a terra argentina. Em dolia el cor com si l’aventura amorosa hagués estat un afront personal. Durant tot aquest període de temps no puc negar que van haver altres dones en la meva vida. Però mai va tornar a ser el mateix. L’Elena em va masegar els cor i els sentiments. Va cremar en mi totes les possibilitats d’estimar a altres.

Finalment em vaig encoratjar i em vaig decidir a fer el gran pas. Havien passat ben bé quatre anys des d’aquell moment tan gravat a la meva memòria i en el meu esperit. Encara sentia dins meu el rau-rau de la ferida mal tancada. Vaig posar els peus al port. Malgrat que el meu desig era visitar el centre de la ciutat, les meves cames inconscientment van portar-me als barris ja coneguts.

Sense saber per què, impel·lit per una malsana curiositat vaig entrar en el local. Malgrat el temps passat tot continuava igual, com si mai hagués marxat. La pista de ballar, l’apartat del homes  i la mateixa taula amb senyores similars, alguna encara era de les mateixes d’abans. El meu impuls va ser apropar-me com si pensés que l’Elena hi tornava a ser asseguda, esperant-me. Una de les dones, en alçar el cap em va reconèixer. Era una de les seves millors amigues. Va aixecar-se i aproximant-se va dir-me sorpresa:
¾     Ets el Joan? Feia anys que no et veia. Estàs canviat.
¾     Sí! Sóc el Joan- seguidament sortint-me de dins l’ànima més que del pensament vaig preguntar: I l’Elena! Què encara ve?

Va mirar-me i vaig veure en el seus ulls una ombra de tristesa.
¾     L’Elena és morta! Fa uns tres anys.
¾     Morta! No pot ser!- vaig exclamar horroritzat- Era molt jove.
¾     Després del part no tenia cap ganes de viure. Quan va tornar a la hisenda ja va deixar de ser la mateixa. Només se li escapava un somriure quan s’acaronava el ventre. El seu home se’n va apartar amb l’excusa del treball.
¾     Però, va anar tot molt ràpid.
¾     Pels meus comptes. Ja saps, la tafaneria també fa números, quan va arribar a la hisenda ja era embarassada.
¾     No ho semblava pas.
¾     Ai, Déu meu! Els homes ja en sou tanoques a vegades. Sí. babau! La llavor era la teva. El seu home ja gran, no havia tingut cap fill amb les altres dues dones anteriors. De l’Elena se’n va apartar al saber-ho, però el fill ha estat el seu anhel de sempre.
¾     On és la hisenda?- vaig inquirir.
¾     Allà a la Pampa- va donar-me l’adreça i les instruccions per arribar-hi.

Continuarà ...

Miquel Pujol Mur