Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 18 de setembre del 2020

FUNCIÓ EN UN POBLE PERDUT


Una sala vella i desballestada que abans havia fet funcions de graner. Dos homes vells i vestits de pallasso parlen entre ells.
¾ Això és per llogar-hi butaques!: Cria el pallasso de cara blanca i elegantment vestit
¾     I per què? - Pregunta l’August coronat per una cabellera vermella i un nas del mateix color.
¾     Per què? Hi m’ho preguntes?
¾     Sí, per què? Jo no ho veig prou clar
¾     Tu no deus veure gens.
¾     Clar que ho veig, no hi ha cadires. Ni què fos curt de gambals i cec.
¾     Ni cadires ni butaques, ni res de res.
¾     Home! No és tant dramàtic.
¾     Com que no? L’oblit del caporal ens ha deixat sense seients per la funció
¾     Però no ploris pallasso, que la brossa de l’ull ja te l’has tret.
¾     És de ràbia, pura ràbia. Aquest paio ens vol fer fracassar.
¾     No mira ho explicarem al principi de la funció i crec que la gent ho entendrà.

Entra un home corrent , vermell, suat i desesperat.
¾     Mirin , escoltin el magatzem de les cadires s’ha cremat.
¾     I ara què?- pregunta el pallasso ploramiques.
¾     Ho he anunciat a tothom. Ara cadascú portarà la seva cadira de casa.

La funció va ser exitosa gràcies a la comprensió del públic assistent.

Miquel Pujol Mur