Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 3 de febrer del 2021

COM GAT I GOS

 L’objectiu principal d’aquest escrit és analitzar unes paraules prou conegudes: Sempre estan com gat i gos. Una frase molt dita i, de vegades amb certa raó. Però és veritat cent per cent o, només creïble en alguna ocasió? 

L’altre dia em van explicar que a casa d’un amic el gat i el gos és comporten com persones civilitzades. Es respecten i cadascú fa la seva vida. 

En primer lloc: El gat després de menjar desapareix en alguna habitació. Moltes vegades en aquella que té el llit més confortable i, fins a l’hora que els amos van a dormir, s’estira i dona voltes al seu gust.  En arribar la nit, per això, en moltes ocasions només trobem una lleugera rotllana al cobrellit. Desapareix  en recerca d’aventures. 

En segon lloc: El gos que viu en un petit cau a la cuina, s’hi entafora i dorm el bon menjar, amb la panxa plena. De tant en tant aixeca una cella o mou les orelles per observar què fan els humans a la cuina. Espera una carícia, i encara millor si és un tall d’alguna cosa suculenta. A les hores pertinents els hi recorda, amb un gruny, l’obligació d’anar a fer un tomb pel carrer a ... 

D’altra banda males llengües m’han comentat que el qui pitjor ho porten són ells, els humans. Discuteixen per qualsevol de les petites coses diàries de la vida. Per exemple: Què fa el gat al llit? A qui li toca treure el gos a passejar? 

En conseqüència hem de pensar que de gats i gossos n’hi ha a totes les cases i de tota mena. En moltes ocasions els racionals són força més irracionals. 

Miquel Pujol Mur