Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 28 de maig del 2021

DEU DE NEGRES I UNA DE BLANCA. JOC DE DAMAS

 Tot és a punt! Totes ben posades i alineades. Negres amb negres! Blanques amb blanques! 

Una per una, totes ben posades! Com si fossin mostrades en l’aparador d’una vitrina. 

Penso i en moc, una. Desprès, em repenso i moc, la segona. I van dues. 

Quin maldestre destí em persegueix? 

El meu dròpol antagonista, en un sol moviment destrueix el meu elaborat pla. 

Una, dues, tres, i continua, quatre, cinc, i tota la resta també. 

Només una, una només, em queda damunt el tauler. 

Què puc fer? Només salvar la meva única formosa blanca,  envoltada per deu de negres. 

Què he de fer? Rendir-me i salvar-la del deshonor del seu destí. Agafar-la per sorpresa i empentar l’enemic tauler. 

Zas! Pum! Cras! Tot per terra! Quina trencadissa! Uns per un costat! Els altres rodolant per l’altre! 

Voldria trepitjar-vos, maleïts nans! 

Miquel Pujol Mur