Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 5 de maig del 2021

MONTCLAR. BERGUEDÀ

Visitàvem el petit i formós lloc de Montclar. Situada dalt un promontori el petit grup de cases forma part del conjunt de vil·les florides. 











Montclar és documentat des del segle XI, però el castell pròpiament no surt esmentat fins al 1309, quan passà a domini reial (era regentat per la família dels Montclar) i s'engrandí. El segle XVII, l'antic castell fou transformat en masia. Aquest conjunt fou declarat bé d'interès cultural el 1985. 

L'església parroquial està dedicada a Sant Martí. És d'estil romànic i va ser construïda al segle XII. És de nau única amb absis. Té annex un campanar de planta quadrada amb coberta a quatre aigües. 

La porta d’accés al cementiri duu a la part superior la frase” AVUI JO DEMÀ TU”. Quan real és aquesta dita. 

Miquel Pujol Mur

Fotografia: M. Rosa Planell Grau