Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 1 de març del 2024

L’ENGANY II

Però avui, he decidit que havia de ser un home com cal. Després de molt pensar, de decidir que prou de l’engany, seria un espòs i un pare exemplar.

Aquest matí, - la meva esposa va ingressar ahir a la nit- , he anat a casa de la Lluïsa. M’ha obert la porta, tota seriosa i m’ha preguntat:

¾    Què fas aquí?

¾    És que he de dir-te una cosa.- He contestat, tot volent entrar al passadís.- Ho hem de deixar, ho sento.

De sobte un home, el seu home, ha sortit tot brandant un gros bastó i cridant.

¾    També, has de venir a casa meva, desgraciat. També aquí, ho vols fer.

Ha volgut donar-me un cop amb el bastó. Me n’he esquitllat però, desgraciadament, ha picat el cap de la Lluïsa. Ha caigut a terra a l’instant, estabornida i sagnant. D’una estrebada, he arrencat el bastó a l’home, maleït bastó i, encoratjat l’he colpejat tres o quatre vegades. Sagnant, ha lliscat a terra i ha quedat estès, bocaterrosa.

He mirat el rellotge. La Marga ja devia estar de part, arribaria tard i, amb raó, em diria de tot. Atabalat i esmaperdut, he agafat el cotxe i , accelerant més del que calia, he corregut cap a  la Maternitat. 

Em miro  les seves cares. Sí formosa és la mare, la filla és una meravella. No m’adono que s’obre la porta de l’habitació i entran dos homes alts i corpulents. El més vell, se’m dirigeix, inquirint.

¾    El senyor Puig?

¾    Sí, soc jo. Però com gosem molestar-me quan admiro les dues coses més boniques, d’aquest món. La meva filla i la meva dona. Surtin, abans que no els denunciï.

¾    Senyor Puig, està vostè detingut. Aixequis que li hem de posar les manilles.

¾    A mi? Per córrer massa. Ja pagaré la multa. No n’hi ha per tant!

¾    Està acusat d’agredir i malferir un home, a casa seva. A més de possible maltractament de la seva dona.

¾    Ep! Ep! Que s’empatollen? Jo a ella, no l’he fet res.

¾    Ja ho veurem a comissaria. Per sort, la dona no té res més que el cop. Ella i el seu fill, estan bé.

Quina sort!.- He respost.  

¾    Però, prengui nota senyor Puig: la dona i el seu fill. El seu fill, senyor Puig. Seu de vostè.

Ara he quedat trasbalsat. Un altre fill, meu i de la Lluïsa.

Una mirada de menyspreu de la Marga, que s’ha despertat i, ha escoltat tot l’afer, encara em posa més neguitós

Quan sortia, conduït pel dos homenots, només he pogut mussitar:

¾    Us estimo. 

Aleshores he escoltat un rotet de la meva filla i un petit plor. La meva reina petita, es despertava i a mi se m’emportaven. També he sentit les paraules de la meva dona que, amb veu dolguda i  enrabiada, em deia:

¾    Desgraciat! Com has pogut fer un disbarat tan gran? Ho perdràs tot! Ja me n’ocuparé personalment.  

Miquel Pujol Mur