Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 15 de febrer del 2019

AUTOESTOP III. QUIN DIA DE FRED I


Sento una esgarrifança i penso: quin dia de fred. Malgrat la meva sensació, el sol lluu a l’exterior. La temperatura dins de la biblioteca és càlida. Però no ho puc evitar. Són massa punyents els fets d’aquella primera vegada que vaig fer autoestop. El refrany: "qui dia passa, any empeny"; és mentida. La meva ment no pot oblidar el succeït aquell fatídic capvespre.

Han passat dos anys. Amb dolor vaig deixar el meu pis. Vaig acomiadar-me dels pares i seguint el consell del comissari vaig canviar de residència. Ara visc en un bonic poble de muntanya. Malgrat la seva bellesa, la seva verdor i l’amabilitat de la gent, no puc oblidar les matinades de la platja. Sortir a banyar-me quan el sol començà a eixir a l’horitzó, i tot és pau i calma.  Notar les carícies de les ones a la meva pell, i nedar com una sirena, sense rumb. Sentir esmunyir-se l’aigua entre les meves mans. Veure la daurada sorra que s’estén al llarg de la costa. Buscar una petita cala, on completament nua tenir com amant l’aigua que m’acarona tot el cos amb la seva calidesa. Veure els peixos que eren els companys de la meva solitud. Perseguir-los en les seves cabrioles. Tot això, ha quedat enrere, perdut, pels mals instints d’un malvat assassí i violador.

Vaig abandonar tot el que era la meva vida, buscant pau en un lloc nou. Pau, estranya paraula al ser pronunciada per mi. No, no he trobat cap pau. Un estrany animal, potser una serp o una rata, em corrou per dintre i no em deixa dormir. Em rebolco pel llit de llençols suats. Torno a recordar una i mil vegades els fets. Mossego amb ràbia els coixins i em dono cops, com si fos culpable de la malifeta. He perdut, sí, sobtadament he perdut la joventut. Ja no sóc la noia alegre i eixerida, potser una mica boja, que vivia en un món feliç. Del Pere, el meu xicot, no vull parlar-ne. No era el que jo volia. He comprès ara que qualsevol faldilla el movia a trair el nostre acord. Queda-te'l, Amàlia, i que et faci profit. Segurament quan conegui una altra noia, també voldrà trobar un nou amor. Una nova prova de la seva homenia. És, el que menys considero, de tot el que he perdut.

Tothom em diu que sóc afortunada. No sé de què? He trobat treball, els meus estudis de medicina; en faltava poc per aprovar la carrera han estat la part del currículum que m’ha obert la porta de la biblioteca, com ajudant. Una més, que posa llibres, ordena prestatges i amb un somriure amable,  atent a qui em demana alguna informació. Què diferent dels meus somnis juvenils.

Vesteixo quasi com una monja. Dels xicots, fujo constantment per més amable que sigui el seu somriure  i el seu tarannà. Em refugio en el meu pis com si fos una fortalesa. De vegades penso, que és més una presó que un habitacle amable. He llançat a les escombraries tota la roba que abans m’enorgullia. Si un cotxe para prop de la vorera, per on camino, m’esparvero de mala manera.

He passat un Nadal horrorós. Com a música he tornat a la dels meus anys infantils. Allò de: “Què li donarem al noi de la mare”, ha estat el “leitmotiv” constant de les meves festes nadalenques. Com si després voles oblidar del temps, el fet infame. Només veure el somriure del George Clooney en el conegut anunci del cafè em sobresalta. La veu de la dona sud-americana que el renya dient- li: que fas? Em sembla com si fos una acusació a mi mateixa.
 
Continuarà ...

Miquel Pujol Mur